خداحافظی با پدرخوانده

به گزارش لیسو، تعلیق تاماش آیان ادامه دارد و با اخباری که از هیات رییسه فدراسیون جهانی به گوش می رسد، به نظر می رسد که پدرخوانده وزنه برداری مجبور به خداحافظی گردد؛ مگر اینکه باز هم راه چاره های همیشگی به کمکش بیاید.

خداحافظی با پدرخوانده

رئیس سابق فدراسیون جهانی وزنه برداری در آستانه اخراج کامل از این فدراسیون است. تاماش آیان که 43 سال در فدراسیون جهانی وزنه برداری با عناوین مختلف از جمله دبیر کل و رئیس فدراسیون فعالیت داشت، با لقب پدرخوانده شناخته می گردد اما حالا ظاهراً اعضای فدراسیون جهانی تصمیم گرفته اند که برای همواره با پدرخوانده خداحافظی نمایند.

این تصمیم با انتشار نامه فدراسیون جهانی به آیان در تلویزیون آلمان لو رفت. در نامه ای که توسط یکی از اعضای هیأت مدیره به شبکه تلویزیونی ARD آلمان منتشر شده، اورسلا پاپاندرا، رئیس موقت فدراسیون جهانی وزنه برداری به تاماش آیان گفته است که او دیگر مناسب رهبری این فدراسیون یا نشستن در هیأت مدیره نیست.

این نامه خصوصی که به تازگی افشا شده، نشان از این دارد که اعضای هیأت رئیسه فدراسیون جهانی وزنه برداری دیگر علاقه ای برای حضور آیان ندارند. حضور نداشتن او در این فدراسیون که قرار بود در تاریخ 22 آوریل به خاتمه برسد، تا ژوئن تمدید شد که هیأت مدیره تصمیم گرفت، در آخرین هفته مارس، پاپاندریا را به عنوان رئیس موقت خود انتخاب کند. اما اکنون با جزئیات افشا شده در نامه، آیان با خطر اخراج روبه رو است.

ظاهراً آیان در دوره تعلیق همچنان در کوشش بوده که با بعضی از افراد مرتبط با فدراسیون جهانی ارتباط برقرار کند. ملاقات با حسابرس فدراسیون جهانی و یا ارتباط آیان با دبیرخانه این فدراسیون در بوداپست که محل زندگی آیان است مهم ترین تخلفاتی بوده که از آیان در دوره تعلیق سر زده است. ظاهراً آیان در این ملاقاتها به دنبال کسب اطلاعات بیشتر بوده و برداشت اعضای هیأت رئیسه اتحادیه جهانی این بوده که آیان به دنبال از بین بردن بعضی از مدارک فساد اقتصادی و ضد دوپینگ برای نجات خود از این معرکه بوده است. براساس گزارش های منتشر شده ملاقات آیان با حسابرس چندین بار تکرار شده که ظاهراً بدون رضایت پاپاندرا بوده است.

این اتفاقات حکایت از کنار رفتن آیان دارد و ظاهراً هیأت رئیسه کوشش می نماید که با پاک کردن تقریباً نیم قرن قدرت آیان شرایط را برای حضور رئیس جدید فراهم کند. حالا باید دید که چه کسی برای ریاست فدراسیون جهانی وزنه برداری به جای آیان انتخاب می گردد.

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 16 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 918

به "خداحافظی با پدرخوانده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خداحافظی با پدرخوانده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید