درخواست معافیت های مالیاتی برای تورهای ورودی به کشور

به گزارش لیسو، به گزارش خبرنگاران به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مرتضی رحمانی موحد در نشست با سید کامل تقوی نژاد، رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور، معاونین و جمعی از روسای انجمن ها و تشکل های صنعت گردشگری کشور، که به پیشنهاد معاونت گردشگری برگزار شده بود؛ گفت: با درنظر دریافت ابعاد ارزآوری، درآمدزایی، زودبازده بودن و توزیع ثروت ملی توسط صنعت گردشگری می توانیم با تعریف منزلت آن، فعالیت جهت ورود گردشگران خارجی به کشور را در بسته های صادراتی لحاظ نماییم و زمینه بهره مندی فعالین این حوزه را از فرصت ها و تسهیلات مالیاتی فراهم آوریم.

درخواست معافیت های مالیاتی برای تورهای ورودی به کشور

رحمانی موحد با اشاره به اینکه در همه جای جهان نگاه ویژه ای در بخش حمایت های مالیاتی به صنعت گردشگری می شود؛ اظهار کرد: این صنعت احتیاجمند حمایت استراتژیک است؛ لذا باید فرآیند خاصی مبتنی بر قانون و نگاهی نرم برای آن تعریف نمود و شایستگی هایش را در زمینه اشتغال، ارزآوری و به طور کل رونق مالی لحاظ کرد.

معاون گردشگری همچنین در این نشست ضمن پیشنهاد به منظور بهره مندی بیشتر از ظرفیت های رسانه برای اطلاع رسانی ابعاد قوانین مالیاتی کشور، خواهان تعریف مکانیزم دائمی تبادل نظر و تعامل میان فعالین صنعت گردشگری با بخش های مرتبط سازمان مالیاتی کشور شد تا بر مبنای این اقدام آگاهی از نحوه اعمال قوانین مالیاتی، جزییات و تشریح شرایط خاص و متغیر حاکم بر این صنعت لحاظ شود.

ضمن توافق حاصل میان معاون گردشگری و رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور تصمیم بر آن شد تا با معرفی اعضای دو طرف کمیته مشترکی برای احصا مسائل، خلا ها و بهبود شرایط اخذ مالیات از فعالین صنعت گردشگری کشور، تشکیل شود.

در این نشست رییس جامعه تورگردانان کشور، رییس جامع هتلداران ایران، اتحادیه مهمانپذیر ها، جامعه سفره خانه داران سنتی، انجمن دفاتر استان تهران و تنی چند از اعضای دفاتر خدمات مسافرتی و ... حضور داشتند که هر یک با تشریح شرایط و نکات مورد احتیاج خود در موضوع چگونگی اعمال دقیق مقررات مالیاتی برای فعالین صنعت گردشگری کشور مشارکت کردند.

رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور نیز با اشاره به اینکه سیاست اصلی این نهاد اعتماد و احترام به حقوق مردم است؛ گفت: ضمن محترم شمردن حقوق هموطنان باید به فعالین صنعت گردشگری سهل گرفته شود.

سید کامل تقوی نژاد گفت: نگاه و راهبرد اصلی ما فرهنگ سازی درباره پرداخت مالیات مبتنی بر آموزش و تعریف الگوهای ارزشی و اعتقادی است که طبق آن باید با محترم شمردن حقوق مردم، به بخش های احتیاجمند حمایت همچون صنعت گردشگری سهل گرفته شود.

وی مبتنی بر این نظر پیشنهاد داد: آمادگی این وجود دارد تا در مبادی خروجی کشور ترتیبی اتخاذ شود تا مالیات بر ارزش افزوده گردشگران ومسافران خارجی به آنها برگردانده شود.

تقوی نژاد با بیان اینکه احتیاج است جهت وحدت رویه و آگاهی از نحوه اعمال قوانین و شرایط حاکم، کمیته مشترک میان سازمان امور مالیاتی کشور و معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی، شکل گیرد؛ گفت: با احصای سرفصل احتیاجهای موجود میان فعالین این حوزه فرصت آگاهی از چگونگی بهره مندی امکان معافیت های مالیاتی موجود و برطرف عدم برداشت های متفاوت از قانون محقق خواهد شد.

رییس سازمان امور مالیاتی کشور همچنین با بیان اینکه توجه به آموزش یکی از مهم ترین سرفصل های کاری این سازمان به شمار می آید؛ گفت: ما آمادگی داریم با برگزاری کارگاه های آموزشی برای شاغلین صنعت گردشگری کشور به تشریح قوانین موجود، دستور العمل ها، ضوابط و چگونگی فرایند بهره مندی از فرصت های موجود بپردازیم و چارچوب های کاری مشترک را مورد بازبینی قرار دهیم.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه احتیاج است بیش از قبل در تعامل با صنعت گردشگری کشور از بسترهای اطلاع رسانی و ابزار رسانه برای تفهیم ظرافت های قانونی بهره مند شویم؛ اظهار کرد: فرایند تصمیم گیری درباره نحوه اخذ مالیات طبق رسیدگی مستند و بر مبنای اسناد حاصله است؛ لذا آگاهی از زوایای بسترهای قانونی موجود می تواند تسهیل گر برنامه ریزی به منظور پرداخت وجوه مالیاتی شود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 31 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 812

به "درخواست معافیت های مالیاتی برای تورهای ورودی به کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست معافیت های مالیاتی برای تورهای ورودی به کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید