در تعطیلات آخر هفته آب وهوای کشور چطور است؟

به گزارش لیسو، خبرنگاران: رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از وقوع رگبار پراکنده، وزش در بعضی استان ها بعلاوه افزایش دما در بیشتر نقاط کشور اطلاع داد.

در تعطیلات آخر هفته آب وهوای کشور چطور است؟

به گزارش ایسنا ، صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: امروز (12 شهریور) در ارتفاعات البرز مرکزی، در برخی نقاط استان های اردبیل و گیلان و غرب مازندران بعلاوه ارتفاعات جنوبی کرمان، ارتفاعات جنوب سیستان و بلوچستان، شمال و شرق هرمزگان، ارتفاعات زاگرس مرکزی، رگبار باران گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید موقت رخ می دهد.

وی اضافه نمود: دوشنبه (13 شهریور) در ارتفاعات البرز مرکزی، غرب گیلان، شرق و شمال هرمزگان، ارتفاعات جنوب کرمان رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می گردد.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: سه شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه(16,15,14 شهریور) در بیشتر منطقه ها کشور جوی آرام برقرار می گردد و فقط در ارتفاعات البرز مرکزی و ارتفاعات جنوب کرمان و شمال هرمزگان در ساعات بعد از ظهر افزایش ابر و رگبار پراکنده، رعد و برق و وزش باد شدید موقت انتظار می رود.

وی اضافه نمود: امروز و فردا در حد فاصل زاگرس جنوبی و مرکزی به ویژه استان های فارس، کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری و جنوب استان های یزد و اصفهان در ساعات بعد از ظهر انتظار رشد ابرهای همرفتی و رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید وجود دارد.

به گفته ضیاییان از امروز تا چهارشنبه در بیشتر منطقه ها کشور شاهد روند افزایش دما خواهیم بود. در استان خوزستان، ایلام و نوار مرزی استان کرمانشاه تا چهارشنبه 3 تا 4 درجه سانتیگراد هوا گرمتر می گردد.

وی اضافه نمود: در شرق، شمال شرق و جنوب شرق و برخی نواحی مرکز کشور طی پنج روز آینده وزش باد شدید، گاهی گردوخاک رخ می دهد و در نوار شرقی به ویژه منطقه زابل وزش باد بسیار شدید و گردوخاک و کاهش کیفیت هوا رخ خواهد داد.

ضیاییان در ادامه گفت: یکشنبه و دوشنبه شرق دریای عمان مواج است.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره شرایط جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (13 شهریور) صاف تا قسمتی ابری، در برخی ساعت ها غبار رقیق و گاهی وزش باد با حداقل دمای 25 و حداکثر دمای 36 درجه سانتیگراد و روز سه شنبه (14 شهریور) صاف تا کمی ابری و گاهی وزش باد غبار رقیق با حداقل دمای 26 و حداکثر دمای 37 درجه سانتیگراد پیش بینی می گردد.

ضیائیان در انتها گفت: طی امروز و فردا (12 و 13 شهریور) اهواز با دمای 46 درجه سانتیگراد گرم ترین و شهرکرد با دمای 12 درجه سانتیگراد خنک ترین مراکز استان کشور هستند.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 12 شهریور 1402 بروزرسانی: 12 شهریور 1402 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 2241

به "در تعطیلات آخر هفته آب وهوای کشور چطور است؟" امتیاز دهید

2 کاربر به "در تعطیلات آخر هفته آب وهوای کشور چطور است؟" امتیاز داده اند | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در تعطیلات آخر هفته آب وهوای کشور چطور است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید