دو گروگان غربی ربوده شده در بورکینافاسو در اقتصادی پیدا شدند

به گزارش لیسو، خبرگزاری خبرنگاران- دو گروگان کانادایی و ایتالیایی ربوده شده توسط تروریست ها در بورکینافاسو در دسامبر 2018، آزاد شدند.

دو گروگان غربی ربوده شده در بورکینافاسو در اقتصادی پیدا شدند

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از شبکه خبری ار اف ای، روز آدینه نیروهای کلاه آبی سازمان ملل در کشور اقتصادی در نزدیکی شهر کیدال، ادیت بله شهروند کانادایی و لوکا تاچتو دوست ایتالیایی وی را پیدا کردند.

این دو شهروند کانادایی و ایتالیایی پس از پیدا شدن سریعا تحت حفاظت نیروهای عملیات سازمان ملل در کیدال قرار گرفتند.

یکی از منابعی که توانسته بود با این دو گروگان تازه آزاد شده ملاقات کوتاهی داشته باشد، گفت که حال آن ها خوب بوده و اگر اکنون آزاد هستند مطمئنا به خاطر شجاعتشان بوده است چرا که در واقع از دست گروگانگیرها فرار و کیلومترها پیاده روی نموده اند. در نزدیکی شهر کیدال از فردی یاری خواسته اند و او آن ها را تا نمایندگی محلی نیروهای سازمان ملل در اقتصادی همراهی نموده است.

این دو شهروند روز شنبه به باماکو، پایتخت اقتصادی، منتقل شده اند و محمد صالح آنادیف، رئیس نیروهای سازمان ملل در این کشور در ابتدا آن ها را به مقامات اقتصادی تحویل داده است.

محمد صالح آنادیف همچنین اظهار کرد که هیچ مذاکره ای با گروگانگیرها انجام نشده است. بر اساس اصول سازمان ملل هیچ گونه مذاکره و یا حتی واریز وجه به تروریست ها صورت نمی گیرد.

تیبیله درامه، وزیر امور خارجه اقتصادی، که از این دو نفر در باماکو استقبال کرد، بر سرانجام خوش و شجاعت این جوانان که به مدت 15 ماه در صحرا از آزادی محروم بودند، تاکید نمود.

در ادامه سفر جاده ای خود، ادیت بله 36 ساله و لوکا تاچتو 32 ساله اقتصادی را ترک کردند تا به توگو بروند و در آنجا قرار بود در یک پروژه جنگل زایی شرکت نمایند. آن ها در دسامبر 2018 در بورکینافاسو، بین محلات بوبو جیولاسو و واگادگو، ناپدید شدند.

نماینده ویژه سازمان ملل بدون دادن اطلاعات زیادی گفت که گروگانگیرها شناسایی شده اند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 22 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 862

به "دو گروگان غربی ربوده شده در بورکینافاسو در اقتصادی پیدا شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دو گروگان غربی ربوده شده در بورکینافاسو در اقتصادی پیدا شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید