رئیس سازمان توسعه تجارت: در حال رتبه بندی کارت های بازرگانی هستیم

به گزارش لیسو، رئیس سازمان توسعه تجارت ایران گفت: در حال رتبه بندی کارت های بازرگانی با همکاری اتاق بازرگانی ایران و مرکزی توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صمت هستیم.

رئیس سازمان توسعه تجارت: در حال رتبه بندی کارت های بازرگانی هستیم

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران حمید زادبوم امروز در جلسه با فعالان اقتصادی بخش خصوصی که با حضور وزیر صنعت در اتاق بازرگانی ایران برگزار گشت، گفت: ثبت سفارش برای کارت های بازرگانی صادر شده در سال های 97 و 98 (واحد های تولیدی) آزاد و در تلاش هستیم تا برای تجار هم ثبت سفارش را آزاد کنیم.

وی اضافه نمود: در حال رتبه بندی کارت های بازرگانی با همکاری اتاق بازرگانی ایران و مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت، معدن و تجارت هستیم تا بتوانیم رتبه بندی تجار را اعمال کنیم.

زادبوم بیان داشت: در صورتی که رتبه بندی کارت های بازرگانی انجام شود می توان محدودیت ها یا مشوق هایی را برای آن اعمال کرد.

وی با بیان اینکه از سال آینده وارد تجارت آزاد با اتحادیه اوراسیا خواهیم شد، گفت: بنابراین از هم اکنون باید به فکر تعرفه های لیست مرتبط با آن باشیم.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران با تاکید بر اینکه طیف موافق و مخالف وسیعی در حوزه اوراسیا و تعرفه های ترجیحی مرتبط با ایران با کشور های عضو این اتحادیه وجود دارد بیان داشت: تجارت آزاد با این کشور ها از یکسال آینده آغاز خواهد شد که بر این اساس 80 تا 85 درصد از کال ها را باید برای تجارت با این کشور ها آزاد گفت بنابراین باید از هم اکنون بر روی ترکیب فهرست کالایی برای یکسال آینده کار کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 6 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 488

به "رئیس سازمان توسعه تجارت: در حال رتبه بندی کارت های بازرگانی هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس سازمان توسعه تجارت: در حال رتبه بندی کارت های بازرگانی هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید