روشی ساده برای کاهش مصرف پلاستیک در استرالیا

به گزارش لیسو، دنیا در حال حاضر با اعتیاد به استفاده از مواد پلاستیکی رو به رو است و همه کشورها برای مقابله با مصرف بیش از اندازه مواد پلاستیکی کوشش می نمایند.

روشی ساده برای کاهش مصرف پلاستیک در استرالیا

به گزارش خبرنگاران به نقل از نیوز، یکی از مهم ترین مسائل استفاده از مواد پلاستیکی عدم بازیافت و پایداری آن ها در طبیعت است که موجب آلودگی محیط زیست، اقیانوس ها و دریاها شده است و زندگی بشر را تهدید می نماید. بر اساس تحقیقات ارائه شده با استفاده از سیاست ها و روش های خاص قادر به ایجاد تغییرات کوچک با نتایج وسیع در زمینه حفاظت از محیط زیست در برابر آلودگی پلاستیک خواهیم بود.

یکی از سیاست های موفق در این زمینه روش استفاده شده در سوپرمارکت های زنجیره ای بزرگ استرالیا است که طی سه ماه، 80 درصد مصرف پلاستیک را کاهش داده اند.

در تابستان امسال خردهفروشان استرالیا کولیس (Coles) و ولورثز (Woolworths) استفاده از کیسه های پلاستیکی را ممنوع کردند که البته اعتراض های زیادی به همراه داشت و این خرده فروشان متضررهم شدند.

اما فقط چند ماه بعد اعلام شد این ممنوعیت تغییرات محسوسی در حوزه محیط زیست ایجاد نموده است. کارشناسان تخمین زدند با این روش از ورود حدود 1.5 میلیارد کیسه به محیط زیست جلوگیری شده است.

در ماه اکتبر، اتحادیه اروپا به قانون ممنوعیت استفاده از کیسه های پلاستیکی یکبار مصرف تا سال 2021 رای مثبت داد و این روش نیز تاییدی بر این قانون خواهد بود چون با ممنوعیت فروش کیسه های پلاستیکی طی سه ماه در استرالیا تغییرات زیادی ایجاد شد.

دیوید استوت - از کارشناسان این حوزه - گفت: هر فردی که کالا را در یک کیسه پلاستیکی حمل می نماید باید بداند که مسئولیتی در زمینه پاکیزگی محیط زیست برعهده خواهد داشت. پس آگاهی نسبت به آنچه استفاده می کنیم حائز اهمیت است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 115

به "روشی ساده برای کاهش مصرف پلاستیک در استرالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روشی ساده برای کاهش مصرف پلاستیک در استرالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید