زنجیره ایده تا فروش محصولات حوزه سلامت تدوین و طراحی شد

به گزارش لیسو، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، دکتر یونس پناهی با بیان این مطلب گفت: سال 1401 با عنوان فراوری، دانش بنیان و اشتغال آفرین نام گذاری شد و معاونت تحقیقات و فناوری در این دوره و حتی پیش تر از آن تمام توان خود را در زمینه توسعه و ارتقای تحقیقات کاربردی و جوابگو به احتیاج جامعه به وسیله برقراری ارتباط میان دانشگاه صنعت و جامعه به کار گرفته است.

زنجیره ایده تا فروش محصولات حوزه سلامت تدوین و طراحی شد

وی به شناسایی مولفه های موثر بر تجاری سازی یافته های پژوهشی حوزه سلامت تاکید نمود و گفت: جهت مرجع شدن در زمینه نوآوری و فناوری، زنجیره ایده تا فروش محصول طراحی شده است. در مرحله نخست آموزش قرار گرفته است که هدف تشویق به مسئله محوری و ارائه راه چاره برای موضوعات سلامت جامعه است. مهمترین اقدامی که برای این مسئله باید لحاظ گردد به روز کردن برنامه تحصیلی مبتنی بر محصول محوری است.

پناهی مرحله بعدی زنجیره نوآوری است. توسعه گفتمان خلاقیت و ثروت آفرینی که به وسیله ارتباط مراکز تحقیقاتی با مراکز رشد، پارک های علم و فناوری، مراکز نوآوری و شتابدهنده ها امکان پذیر می گردد.

وی با بیان اینکه تحقیق و توسعه مرحله دیگر زنجیره ایده تا محصول است بیان کرد: که تقویت زیرساخت ها جهت مداخلات بالینی را می طلبد. به روزرسانی استانداردها و نظارت بر اجرای دقیق مداخلات ICH، حرکت به سوی مطالعات بالینی چند مرکزی و کاهش تعارض منافع از جمله راه چارههایی است که این مسیر را هموار می سازد.

معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گام بعدی را افزایش بهره وری فرآیندهای سازمان غذا و دارو دانست و یادآور شد: به روز رسانی فرآیندها و تسریع آنها بخش بزرگی از زنجیره را تامین کند. زیرا در حال حاضر نیز فرآیندهای پیچیده سازمان غذا و دارو برای شرکت ها مسائلی را در پی داشته است بنابراین معین کردن مسیر شفاف با این سازمان به منظور توسعه صادرات محصولات و خدمات سلامت راهگشا خواهد بود.

وی مرحله نهایی را بازاریابی و فروش دانست و توضیح داد: یکی از مهم ترین راه های کمک به شرکت های دانش بنیان حمایت از تولیدات و عرضه محصولات دانش بنیان در بازارهای داخلی و خارجی است. کمک رساندن به این شرکت ها جهت حضور در نمایشگاه های بین المللی و آموزش نحوه صحیح ارائه و به نمایش گذاشتن محصولاتشان و بعلاوه تسریع فرآیندهای بازاریابی در منطقه میتواند موثر باشد.

پناهی بیان کرد: رضایت مشتری خط خاتمه این زنجیره است که تحقیقات و فناوری سلامت را به سوی پاسخگویی اجتماعی راهنمایی می نماید.

وی راه چارههایی برای توسعه فناوری ها و نوآوری های سلامت و نحوه به کارگیری آنها را بیان کرد و اضافه نمود: فناوری های نوین مانند هوش مصنوعی، یادگیری ماشین، علوم داده و پزشکی شخصی سازی شده بدون شک آینده صنعت و اقتصاد سلامت جهان را در دست خواهد داشت و بنابراین شرکت های توانمند ایرانی نیز نباید از سرمایه گذاری در فناوری های نوین غفلت نمایند.

وی اضافه نمود: در این راه معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت ماموریت هایی را در حوزه درمان ها و محصولات نوین پزشکی بر اساس ظرفیت دانشگاه های علوم پزشکی واگذار نموده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 فروردین 1402 بروزرسانی: 23 فروردین 1402 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 2185

به "زنجیره ایده تا فروش محصولات حوزه سلامت تدوین و طراحی شد" امتیاز دهید

1 کاربر به "زنجیره ایده تا فروش محصولات حوزه سلامت تدوین و طراحی شد" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زنجیره ایده تا فروش محصولات حوزه سلامت تدوین و طراحی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید