سهام عدالت کی به پرتفوی شخصی منتقل می گردد؟، علت تاخیر واریز پول

به گزارش لیسو، به گزارش خبرنگاران، بلاتکلیفی سهام عدالت وارد هشتمین ماه شد و سهامداران همچنان منتظر فروش و واریز پول سهامشان هستند.

سهام عدالت کی به پرتفوی شخصی منتقل می گردد؟، علت تاخیر واریز پول

سهام عدالت از روز 11 اردیبهشت ماه آزاد و از روز ششم خرداد ماه یعنی حدود یک ماه بعد به وسیله کارگزاری های بانکی و غیربانکی قابل فروش شد.

حدود دو ماه و نیم فروش در ساعات عادی بازار سرمایه انجام می شد اما با آغاز افت شاخص روش فروش نیز به بلوکی تغییر کرد. در این روش کارگزاری ها فقط مجازند که سهام عدالت را به حقوقی ها بفروشند.

اما کارگزاری ها در این روش موفقیت قابل توجهی نداشتند و درخواست های فروش روی هم تلنبار شده است، حتی بعضی نیز طی یک ماه اخیر درخواست خود را لغو نموده اند.

از ابتدا این سوال وجود داشت که چرا سهام عدالت وارد پرتفوی شخصی افراد نمی گردد تا خودشان درباره سهامشان تصمیم بگیرند. مسئولان در این خصوص پاسخ قانع نماینده ای نداده اند و به گفتن نبود زیرساخت ها بسنده نموده اند.

اما پیگیری های خبرنگاران نشان می دهد که انگار مسئولان تصمیم دارند پس از این که 100 درصد سهام عدالت آزاد شد آن را وارد پرتفوی شخصی افراد نمایند تا خودشان درباره آن تصمیم بگیرند.

با آزادسازی 30 درصد سوم سهام عدالت در دهه فجر سال جاری، فقط 10 درصد دیگر باقی می ماند. باید دید دولت برای آزادسازی 100 درصدی این سهام چه تصمیمی می گیرد.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 11 دی 1399 بروزرسانی: 11 دی 1399 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 1313

به "سهام عدالت کی به پرتفوی شخصی منتقل می گردد؟، علت تاخیر واریز پول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سهام عدالت کی به پرتفوی شخصی منتقل می گردد؟، علت تاخیر واریز پول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید