شیطنت نو دولت باکو علیه ایران، عکس

به گزارش لیسو، جمهوری آذربایجان به تازگی اقدام به چاپ اسکناس 500 مناتی به مناسبت یادبود اولین سالگرد جنگ قره باغ کرده که تصویری از پل خدا آفرین بر آن نقش بسته است.

شیطنت نو دولت باکو علیه ایران، عکس

به گزارش خبرنگاران، به نقل از بانکنوت نیوز، بر اساس بیانیه مطبوعاتی مورخ 4 نوامبر 2021، این اسکناس 500 مناتی یادآور اولین سالگرد پیروزی ارتش آذربایجان در جنگ 44 روزه قره باغ به رهبری الهام علی اف است.

پل خداآفرین از سال 1376 ثبت آثار ملی ایران شده و اگرچه مالکیت پل خداآفرین مشترک است اما انتشار تصویر آن بر روی این اسکناس نو را می توان معنادار دانست.

ایران و جمهوری آذربایجان به تنهایی مالک پل نیستند و هر کشور صاحب نیمی از پل است که در سمت خود واقع شده است، یعنی تعدادی از دهانه های پل در خاک آن کشور و تعدادی از دهانه ها در خاک آذربایجان است. با این حال حدودا یکسال گذشته بود که جمهوری آذربایجان پرچم خود را در انتهای پل و در داخل خاک کشور خود نصب کرد.

گفتنی است که سال گذشته نیز انتشار تصاویر بازدید الهام علی اف رئیس جمهوری آذربایجان و همسرش از پل خداآفرین در مرز با ایران خبرساز شد . در این راستا علی اف و همسرش مهربان با لباس فُرم نظامی از منطقه ها آزاد شده از اشغال ارتش ارمنستان در جنگ قره باغ بازدید کردند و همسر علی اف تصاویری از این بازدید از جمله بازدید از پل تاریخی خداآفرین در مرز با ایران را در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد.

بیشتر بخوانید:

حرکت تحریک آمیز اردوغان؛ افتتاح ساختمان شورای تُرک در استانبول

اردوغان نشان جهان تُرک را به علی اف اهدا کرد/عکس

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 20 آذر 1400 بروزرسانی: 20 آذر 1400 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 1839

به "شیطنت نو دولت باکو علیه ایران، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیطنت نو دولت باکو علیه ایران، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید