ضایعات کشاورزی به فرصتی مالی تبدیل می گردد

به گزارش لیسو، توسعه فناوری استفاده از پسماندها و ضایعات کشاورزی و منابع طبیعی عنوان فراخوانی است که توسط توسعه آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری منتشر شده است.

ضایعات کشاورزی به فرصتی مالی تبدیل می گردد

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، پسماندهای کشاورزی زیادی سالانه در کشور فراوری می گردد. بهره گیری از فراوریات کشاورزی و منابع طبیعی حجم انبوهی از این ضایعات را فراوری می نماید.

پسماندهایی که بازیافت آنها می تواند راهکاری برای مالی شدن فراوری باشد. بهره گیری موثر و مفید از ضایعات کشاورزی اعم از باغبانی، جنگل و زراعت بهره بسیاری دارد. اما مشاهده می گردد که گاهی این منابع نه تنها سودی ندارد بلکه سوزاندن آنها سبب آلودگی گسترده مناطق نیز می گردد.

در این راستا ستاد توسعه آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای بهره گیری درست از این منابع اقدام به انتشار فراخوان نموده است. توسعه فناوری استفاده از پسماندها و ضایعات کشاورزی و منابع طبیعی عنوان این فراخوان است.

هدف از آن استفاده از این پسماندهای ناشی از ضایعات کشاورزی و دارای ارزش های فراوان برای فراوری کمپوست، کربن فعال و ده ها محصول با ارزش دیگر است. پس ستاد در نظر دارد با یاری محققان و شرکت های دانش بنیان نسبت به استفاده و کاربرد فناوری ها برای فرآوری مجدد ضایعات کشاورزی و تبدیل آن ها به موارد با ارزش در قالب یک پایلوت اقدام کند.

در این فراخوان از فعالان این حوزه دعوت شده است تا وارد میدان عمل شوند و طرح های فناورانه خود در این زمینه را برای ستاد ارسال نمایند تا ضمن برطرف چالش پسماند، آن را به یک فرصت مالی تبدیل نمایند. بنابراین علاقه مندان می توانند طرح های خود در این حوزه را تا 20 آبان ماه امسال برای ستاد ارسال نمایند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 5 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 554

به "ضایعات کشاورزی به فرصتی مالی تبدیل می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضایعات کشاورزی به فرصتی مالی تبدیل می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید