ضرورت دوری از رفتارهای هیجانی در روز دانشجو

به گزارش لیسو، معاون فرهنگی دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه فضای نشاط در دانشگاه ها ایجاد نمی گردد مگر اینکه آزادی های مشروع دانشجویان را به رسمیت بشناسیم، گفت: برخی دانشجویان دنباله روی جریانات بیرون از دانشگاه هستند که به نظر من باید کاری کنیم که جریانات بیرون از آنها تاثیر بگیرند.

ضرورت دوری از رفتارهای هیجانی در روز دانشجو

دکتر مجید سرسنگی در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران، ضمن اعلام این مطلب به تشریح مهم ترین برنامه های دانشگاه تهران به مناسبت روز دانشجو پرداخت و اضافه کرد: سیاست ما این است که فضا و بستر مناسب برای برگزاری برنامه های 16 آذر در دانشگاه تهران فراهم گردد و در حال حاضر تشکل های دانشجویی برنامه های خود را به این مناسبت ارائه می دهند و هفته آینده جلسه هماهنگی نیز با دبیران تشکل های دانشجویی برگزار خواهیم کرد تا هماهنگی های بیشتری در این زمینه صورت بگیرد.

وی در ادامه توضیح داد: تمامی کوشش دانشگاه تهران این است که دانشجویان بتوانند برنامه های مناسبتی خود را به بهترین وجه و بدون هیچ مانعی برگزار نمایند و سال جاری هم به دلیل اینکه روز دانشجو با تعطیلی مقارن شده است، باید یک روز غیر تعطیل و زودتر از آن روز برگزار نماییم، چرا که همه شکوه برگزاری مراسم 16 آذر این است که آن را در یک روز برگزار کنیم.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران اعلام کرد: در حال حاضر برنامه های دانشجویان به مناسبت 16 آذر آغاز شده است، اما برنامه اصلی این مراسم در یک روز معین برگزار خواهد شد.

دکتر سرسنگی با تاکید بر اینکه هیچ خطوط قرمزی برای برگزاری برنامه 16 آذر دانشگاه تهران وجود ندارد، گفت: تنها خطوط قرمز ما قانون جمهوی اسلامی است که اگر دانشجویان این موارد را رعایت نمایند، با درخواست های آن ها موافقت خواهیم کرد. فقط باید به قوانین کشور و دانشگاه توجه نمایند.

وی همچنین با بیان اینکه هیچ محدودیت ها و موانعی برای برگزاری کرسی های آزاداندیشی در موضوعات قابل بحث در این کرسی ها در دانشگاه تهران وجود ندارد، اظهار کرد: تا به حال من ندیده ام موضوعی را از سوی دانشجویان برای برگزاری کرسی های آزاداندیشی مطرح گردد، اما دانشگاه با آن موضوع مخالفت کند. من تصور می کنم بخشی از محدودیت ها و نگرانی ها به خودسانسوری دانشجویان مرتبط می شوند و آنها خودشان یک موضوعی را خط قرمز عنوان می نمایند و بعد سراغ آن موضوع نمی روند، اما به طور کلی ما تجربه ای در دانشگاه نداشتیم که تشکل های دانشجویی برنامه ای با موضوعات مختلف برگزار نمایند اما دانشگاه با آن مخالفت نماید.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران اعلام کرد: دانشجویان در برگزاری برنامه های مختلف دانشجویی قبل از هر چیزی به هویت دانشگاهی خود توجه نمایند و نشان بدهند در هر موردی دانشگاهی هستند و رفتارهای آنها کاملا دانشگاهی یعنی منطقی، مستدل و به دور از هیجانات کاذب باشند و از هیجانات بیرونی تاثیر نپذیرند، بلکه تاثیرگذار باشند.

به گفته وی، متاسفانه برخی دانشجویان دنباله رو جریانات بیرون از دانشگاه هستند که به نظر من باید کاری کنیم که جریانات بیرون از دانشجویان ما تاثیر بگیرند، در واقع ما باید هویت خود را داشته باشیم و بدانیم می گردد با یکدیگر هم نظر نبود، اما احترام یکدیگر را رعایت کرد و با مخالف خود با متانت و منطقی رفتار کنیم.

دکتر سرسنگی در ادامه با تاکید بر اینکه دانشجویان باید به مسائل جامعه خود حساس باشند، گفت: موضوعات جامعه برای دانشجویان و دانشگاهیان باید مهم باشد، همچنان که در بحث کارگران هفت تپه برنامه ای از سوی دانشجویان برگزار گردید که مجوز آن در طول یک شب صادر شد. بنابراین برای ما مهم است که دانشجویان در خصوص مسائل مبتلا به جامعه حساس باشند و آن را نقد نمایند. بنابراین ما نه تنها مخالف این نوع اقدامات دانشجویان نیستیم، بلکه آن ها را نیز تشویق می کنیم تا به نقد قدرت، مدیران، حکومت و غیره بپردازند تا از درون این نقدها مسائل کشور به سامان گردد.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران همچنین اعلام کرد: ما اعتقاد داریم در فضای دانشگاه باید نشاط و سرزندگی وجود داشته باشد و این امر حاصل نمی گردد مگر اینکه آزادی های مآغاز دانشجویان را به رسمیت بشناسیم و یاری کنیم این آزادی ها در دانشگاه جلوه حقیقی به خود بگیرد.

دکتر سرسنگی در سرانجام با تاکید بر اینکه مجوز درخواست برنامه های دانشجویان به مناسبت 16 آذر به زودی صادر می گردد، گفت: خوشبختانه سیستم ما در شورای نظارت دانشگاه این است که هیچگونه توقفی به درخواست دانشجویان در آن همراه نباشد و به محض اینکه آن ها درخواست بدهند خواسته آن ها کمتر از یک هفته پاسخ داده می گردد و حتی این امر گاهی به کمتر از 24 ساعت می رسد.

به گزارش خبرنگاران، براساس اعلام دانشگاه تهران هیچ لیست سیاهی از سوی این دانشگاه برای دعوت در مراسم 16 آذر از سوی تشکل های دانشجویی وجود ندارد و تا زمانی که افرادی با مسائل حقوقی و قانونی روبرو نباشند مانعی برای حضور آن ها وجود ندارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 فروردین 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 107

به "ضرورت دوری از رفتارهای هیجانی در روز دانشجو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت دوری از رفتارهای هیجانی در روز دانشجو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید