عامل بیکاری تحصیلکرده ها توسعه یزد بر اساس کارگر محوری است

به گزارش لیسو، به گزارش خبرنگاران، محمود زمانی قمی امروز در کارگروه تخصصی شورای عالی مناطق آزاد تجاری و صنعتی در استانداری یزد با اشاره به ویژگی ها و شاخص های یزد در حوزه علمی، صنعتی، درمانی، گردشگری و ... گفت: یزد امروز ششمین استان صنعتی کشور است اما صنعتی شدن یزد، کارگر محور بوده و کمتر کسی به سراغ صنایع دانش بنیان رفته است.

عامل بیکاری تحصیلکرده ها توسعه یزد بر اساس کارگر محوری است

وی با بیان اینکه یزد از حضور نخبگان و افراد تحصیلکرده بسیاری بهره مند است، اضافه نمود: یزد سال جاری برای بیست و پنجمین سال متوالی، رتبه نخست کنکور سراسری را از آن خود کرد اما واقعیت این است که بسیاری از نخبگان و افراد تحصیلکرده یزد یا بیکارند یا شغل مناسبی ندارند.

زمانی قمی توضیح داد: سزاوار نیست افراد تحصیلکرده استان یزد با این همه ظرفیت در صف بیکاری و انتظار کار باقی بمانند و باید برای آنها چاره اندیشی جدی گردد.

استاندار یزد اعلام نمود: دلیل اینکه امروزه افراد تحصیلکرده و نخبه یزد بیکار هستند، این است که توسعه یزد بیشتر بر اساس صنعت بوده و صنعت استان یزد نیز کارگر محوری است و صنعت کارگر محور احتیاج چندانی به افراد تحصیلکرده ندارد.

زمانی قمی مطرح کرد: در چنین شرایطی ضروری است مسیر توسعه استان به سمت توسعه صنایع فناورانه و پیشرفته باشد و به طور قطع اگر اشتغال به این سمت سوق داده گردد، آمار بیکاری کاهش می یابد و نخبگان و تحصیلکرده ها نیز مشغول به کار خواهند شد.

وی با اشاره به اجرای طرح محدوده منفصله منطقه ویژه اقتصادی استان یزد گفت: یکی از اهداف اجرای این طرح نیز بهره گیری از حضور نخبگان بوده و امیدواریم با اجرای آن بتوانیم نرخ بیکاری استان یزد را کاهش دهیم و الگویی جدید از توسعه یزد را به کشور معرفی کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 فروردین 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 99

به "عامل بیکاری تحصیلکرده ها توسعه یزد بر اساس کارگر محوری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عامل بیکاری تحصیلکرده ها توسعه یزد بر اساس کارگر محوری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید