فیلم جدید تارانتینو در کشور چین به سد سانسور خورد

به گزارش لیسو، فیلم روزی روزگاری در هالیوود (Once Upon a Time In Hollywood) جدیدترین ساخته کوئنتین تارانتینو به دلیل شکایت دختر بروس لی در کشور چین برای اکران با مانع روبرو شده است.

فیلم جدید تارانتینو در کشور چین به سد سانسور خورد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش وبسایت ورایتی گرچه فیلم روزی روزگاری در هالیوود توسط شرکت سونی پیکچرز توزیع می گردد اما تصمیم درباره نسخه ای که باید از فیلم نمایش داده گردد با تارانتینو است و ظاهرا او باید به درخواست دولت چین برخی از صحنه های فیلم را حذف کند.

گرچه تارانتینو پیش از این هم برای اکران فیلم هایش در چین با موانعی روبرو شده بود و در گذشته درباره فیلم های دیگر برخی صحنه ها از جمله صحنه های دارای خشونت شدید را حذف نموده اما ظاهرا ماجرای فیلم جدید او در ارتباط با شکایت دختر بروس لی است.

اگر اخبار مربوط به مجادله شانون لی و تارانتینو را دنبال نموده باشید لابد می دانید که دختر بروس لی از نحوه تصویرسازی از پدرش در جدیدترین اثر تارانتینو اصلا دل خوشی ندارد و به وسیله انواع و اقسام مصاحبه ها نیز این نارضایتی ها را بیان نموده است.

شانون لی معتقد بود پدرش در فیلم روزی روزگاری در هالیوود به عنوان فردی مغرور و خودخواه تصویرسازی شده که در نهایت به نوعی تحقیر می گردد. دختر بروس لی این نحوه بازنمایی را به نژادپرستی و برخورد آمریکایی های سفیدپوست با پدرش در زمان حیات نیز مرتبط دانسته بود.

پس از انتشار گفته های دختر بروس لی و اعتراض یکی از شاگردان نزدیک او تارانتینو پاسخ معترضان را داد و گفت از نظرش بروس لی کم و بیش فرد مغروری بوده و شیوه بازنمایی این شخصیت مطابق با واقعیت است. این کارگردان آمریکایی همچنین به اولین زندگی نامه بروس لی که توسط همسرش نوشته شده اشاره نمود و روایت خود از این شخصیت را نزدیک به این زندگی نامه دانست.

اما ظاهرا شانون لی با این توضیحات قانع نشده و علاوه بر اینکه ادعای تطابق شخصیت بروس لی با زندگی نامه را رد نموده است پیش از شروع اکران فیلم در چین شکایتی را تنظیم و تقدیم مقامات نموده تا از اکران این اثر سینمایی به شکل فعلی در کشور چین جلوگیری کند. این شکایت موثر بوده و همین موضوع باعث شده چین جلوی اکران فیلم تارانتینو را بگیرد.

آنطور که گزارش شده تارانتینو برای اکران فیلمش در چین باید برخی صحنه های مربوط به بروس لی را حذف کند گرچه اطلاع دقیقی از اینکه دقیقا باید چه صحنه هایی حذف شوند در دسترس نیست. کارگردان آمریکایی این درخواست چینی ها را رد نموده و با این اوصاف فیلم او در این کشور روی پرده های سینما نخواهد رفت.

فیلم سینمایی روزی روزگاری در هالیوود که با بودجه 90 میلیون دلاری ساخته شده در مجموع 366.7 میلیون دلار فروش داشته و یکی از شانس های مهم فصل جوایز به حساب می آید.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 3 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 409

به "فیلم جدید تارانتینو در کشور چین به سد سانسور خورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیلم جدید تارانتینو در کشور چین به سد سانسور خورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید