قانونگذار آلمانی سفیر آمریکا را نیروی خصم خواند

به گزارش لیسو، قانونگذار ارشد آلمانی و رئیس مجمع پارلمانی شورای اروپا در انتقاد از مواضع و اظهارات ریچارد گرنل سفیر آمریکا در آلمان، او را یک نیروی خصم توصیف کرد.

قانونگذار آلمانی سفیر آمریکا را نیروی خصم خواند

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، اظهارات سفیر آمریکا در آلمان خطاب به وزیر خارجه این کشور اروپایی به خاطر انتقاد او از خروج واشنگتن از معاهده آسمان های باز با واکنش تند یک قانونگذار ارشد آلمان روبرو شد.

به نوشته اسپوتنیک، آندریاس نیک رئیس هیات پارلمانی آلمان در مجمع پارلمانی شورای اروپا در واکنش به اظهارات ریچارد گرنل سفیر آمریکا در آلمان علیه انتقاد وزیر خارجه آلمان از تصمیم دونالد ترامپ برای خارج کردن آمریکا از یک معاهده بین المللی، سفیر واشنگتن در برلین را نیروی خصم خواند.

این سیاستمدار آلمانی در توئیتر نوشت: من برای یک نسل تک تک سفرای آمریکا (در آلمان) را شخصا شناختم، چه کسانی که دیپلمات های ارشد بودند و چه منصوب شدگان سیاسی. تک تکشان معمولا منصبشان را به عنوان یک شخصیت بسیار محترم ترک می کردند اما اکنون کسی که دارد منصبش را ترک می نماید، به گونه ای تهدید می نماید که انگار او نماینده یک نیروی خصم بوده است.

ریچارد گرنل سفیر آمریکا در آلمان به این اظهارنظر در توئیتر اینطور پاسخ داد: شما همواره از من می خواستید به درخواست علنی از شما برای پرداختن سهمتان از تعهدات ناتو و تاکید بر اتمام (به مشارکت آلمان در پروژه انتقال گاز) نورد استریم 2 سرانجام دهم اما اینها سیاست های ایالات متحده است و من برای مردم آمریکا کار می کنم.

وی پیشتر از انتقاد هایکو ماس وزیر خارجه آلمان از تصمیم آمریکا برای خروج از معاهده آسمان های باز گفته بود: هایکو ماس به جای شکایت کردن درباره واکنش ایالات متحده، بایستی در سال های اخیر فشار بر روسیه را تشدید می کرد.

وزیر خارجه آلمان پیشتر در بیانیه ای اعلام نموده بود، بابت خروج آمریکا از معاهده آسمان های باز به شدت ابراز تأسف کرد و گفته بود: قطعاً می بینیم که اجرای این معاهده از سوی طرف روسی طی چند سال اخیر با مشکلاتی روبرو بوده است. اما از دید ما، توجیهی برای خروج از آن نیست.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 14 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 976

به "قانونگذار آلمانی سفیر آمریکا را نیروی خصم خواند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قانونگذار آلمانی سفیر آمریکا را نیروی خصم خواند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید