لطیفی: امکان ترانزیت، صادرات و واردات از مرز ریمدان فراهم شد

به گزارش لیسو، سخنگوی گمرک گفت: با تغییر ریمدان از بازارچه به مرز رسمی، امکان انجام تمام رویه های گمرکی از جمله صادرات، واردات، ترانزیت و مسافری فراهم شده است.

لطیفی: امکان ترانزیت، صادرات و واردات از مرز ریمدان فراهم شد

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران از گمرک ایران، سید روح اله لطیفی گفت: صبح امروز با حضور مسئولان رسمی جمهوری اسلامی ایران و پاکستان، مرز ریمدان در شهرستان دشتیاری و در 120 کیلومتری بندر مهم چابهار افتتاح شد.

وی اضافه کرد: پس از مرز میرجاوه، ریمدان به عنوان مرز رسمی از امروز فعالیت خود را برای تجارت بین ایران و پاکستان، آغاز می کند که پیش از این مانند پیشین، کوهک و جالق به صورت بازارچه فعال بود.

سخنگوی گمرک با اشاره به اهمیت ویژه تجارت ایران با پاکستان تاکید کرد: در هشت ماهه نخست امسال بیش از یک میلیون و 738 هزار تن کالا به ارزش 708 میلیون دلار تبادل تجاری اجرا شده است که سهم صادرات به پاکستان یک میلیون و 538 هزار تن به ارزش 590 میلیون دلار و سهم واردات از این کشور نیز 120 هزار تن به ارزش 118 میلیون دلار بوده است.

وی اضافه کرد: با تغییر این مرز از بازارچه به مرز رسمی، امکان انجام تمام رویه های گمرکی فراهم شده است و با انجام رویه های صادرات، واردات، ترانزیت و مسافری از این پس شاهد رونق بیشتر این منطقه از ایران خواهیم بود.

لطیفی شرح داد: از امروز امکان اختصاص کد گمرکی مستقل برای این مرز فراهم شده است و می توان شاهد افزایش ترانزیت کالا در کنار تنها بندر اقیانوسی کشور بود.

به گفته لطیفی، انواع سوخت مایع و گاز، مصالح ساختمانی، میوه و صیفی جات، مواد غذایی، لوازم آشپزخانه، لوازم ارایشی و بهداشتی، خشکبار، سنگ، ظروف، لوازم یدکی ماشین الات عمده کالا های صادراتی ایران به پاکستان است.

گفتنی است با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی و وزیر تولیدات دفاعی پاکستان، مرز ریمدان در جنوب سیستان و بلوچستان به صورت رسمی فعال شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 5 بهمن 1399 بروزرسانی: 5 بهمن 1399 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 1352

به "لطیفی: امکان ترانزیت، صادرات و واردات از مرز ریمدان فراهم شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لطیفی: امکان ترانزیت، صادرات و واردات از مرز ریمدان فراهم شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید