مجلس پنهانکاری 3 هزار میلیاردی وزارت ارتباطات را آشکار کرد

به گزارش لیسو، سید محسن دهنوی در مصاحبه با خبرنگاران، با اشاره به بخشی از مصوبات امروز صبح مجلس گفت: دولت در لایحه بودجه پیش بینی نموده بود که 7 هزار میلیارد تومان بابت 28 درصد حق شبکه خود از اپراتورها دریافت کند اما آنالیز اولیه مجلس نشان می داد که این درآمد 10 هزار میلیارد تومان است نه 7 هزار میلیارد تومان و به نظر می رسد دولت 3 هزار میلیارد تومان کم اظهاری نموده بود تا این رقم را در جای دیگر هزینه کند که البته مجلس این را اصلاح و برای آن محل هزینه، مشخص کرد.

مجلس پنهانکاری 3 هزار میلیاردی وزارت ارتباطات را آشکار کرد

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ هیچکس بیشتر بدانید.

وی اضافه کرد: از طرفی مجلس مصوب کرد که حق انتشار دولت از 28 به 38 درصد افزایش یابد. به دلیل این افزایش 10 درصدی، درآمد دولت افزایش پیدا می نماید که با مصوبه مجلس این درآمد مازاد صرف توسعه اینترنت در مناطق محروم و روستاها و مناطقی که پوشش اینترنت ضعیف است بگردد.

عضو هیئت رئیسه مجلس تاکید نمود: مجلس همچنین مصوب کرد که قیمت اینترنت در سال 1400 به هیچ وجه افزایش نیابد و این اجازه را به وزارت ارتباطات نداد و در حقیقت مجلس از افزایش قیمت اینترنت جلوگیری کرد.

دهنوی اضافه کرد: اما برای 3 هزار میلیارد تومانی که دولت کم اظهاری نموده بود و معلوم نبود کجا می رود، مجلس محل هزینه کرد معین کرد تا این رقم صرف حمایت از فراوری محتوا در فضای مجازی توسط دستگاه ها و شرکت های خصوصی یعنی استارت آپها گردد.

وی گفت: بعضی جریان ها کوشش نموده که با وارونه نمایی بگویند مجلس هزینه اینترنت را افزایش داده اما این کذب است و ماجرا کاملاً برعکس است چرا که مصوبه مجلس اجازه هیچگونه افزایش قیمتی را به اپراتورها نداد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 6 فروردین 1400 بروزرسانی: 6 فروردین 1400 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 1477

به "مجلس پنهانکاری 3 هزار میلیاردی وزارت ارتباطات را آشکار کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجلس پنهانکاری 3 هزار میلیاردی وزارت ارتباطات را آشکار کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید