مداخله در امورداخلی کشورها به یک راهبرد برای آمریکا تبدیل شده است

به گزارش لیسو، به گزارش خبرنگاران به نقل از خانه ملت، کارلوس آنتونیو آلکالا کوردونس، سفیر ونزوئلا با امیرعبداللهیان، دستیار ویژه رئیس و مدیر کل بین الملل مجلس شورای اسلامی دیدار و تبادل نظر کرد.

مداخله در امورداخلی کشورها به یک راهبرد برای آمریکا تبدیل شده است

کارلوس آنتونیو آلکالا کوردونس، سفیر ونزوئلا در ابتدای این دیدار ضمن قدردانی از حمایت های معنوی جمهوری اسلامی ایران از دولت قانونی و ملت ونزوئلا گفت: توسعه همه جانبه ارتباط با جمهوری اسلامی ایران همیشه مورد تأیید مسئولان ونزوئلا بوده است.

وی با توجه به مداخلات آمریکا در امور داخلی کشورش اضافه نمود: آمریکا با تحریک گروه های معارض، سعی در تسلط بر منابع نفتی و ذخایر ونزوئلا را دارد.

سفیر نزوئلا گسترش همکاریهای دو کشور در زمینه های مورد علاقه را عالم موثری در تعمیق و تقویت مناسبات دو کشور اعلام کرد و خواستار افزایش رایزنی و مشورت میان مسئولان دو کشور در مسائل دو جانبه، منطقه ای و جهانی شد.

دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل نیز مناسبات دو کشور را نزدیک و صمیمانه و دخالت های آمریکا در کشورهای دیگر را تهدیدی بر صلح و ثبات جهانی دانست.

وی همچنین اضافه نمود: تحولات ونزوئلا را با دقت رصد می کنیم و از ناآرامی هایی که طی ماه های گذشته و خصوصا از ابتدای امسال در کشور شما اتفاق افتاده متأسفیم.

امیرعبداللهیان با اشاره به دخالتهای آمریکا در دیگر کشورها گفت: متأسفانه مداخله مستقیم در امور داخلی سایل کشورها به یک راهبرد در سیاست خارجی آمریکا تبدیل شده و اگر عوامل واشنگتن در بسیاری از موارد بطور پنهان مداخله می کردند این بار دست دخالت امریکا در ونزوئلا به وضوح قابل مشاهده است.

وی در ادامه توضیح داد: از هر ابتکاری در جهت تثبیت صندلی دولت قانونی ونزوئلا و یاری به حل وفصل مسالمت آمیز این اختلافات به وسیله تبادل نظری فراگیر میان طرفهای داخلی در ونزوئلا استقبال می­ کنیم.

وی تقویت تبادل نظرهای داخلی و راه چارههای سیاسی را راستا گذر از بحران کنونی ونزوئلا دانست و گفت: حل و فصل اختلافات بین دولت ونزوئلا و گروه های معارض به وسیله تبادل نظر داخلی و راه چاره سیاسی قابل حصول است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 150

به "مداخله در امورداخلی کشورها به یک راهبرد برای آمریکا تبدیل شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مداخله در امورداخلی کشورها به یک راهبرد برای آمریکا تبدیل شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید