بازسازی ساباط محله تاریخی نوآباد در نائین

به گزارش لیسو، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان، محمود مدنیان امروز 15 شهریور ماه با اعلام این مطلب گفت: در بافت تاریخی نائین هفت محله تاریخی با نام های لکوان، باب المسجد، نوآباد، گوالو، چهل دختران، پنجاهه و سرای نو قرار گرفته است که همه ساله به صورت دوره ای ضمن پایش، در صورت احتیاج، بنای آن ها بازسازی می شوند.

بازسازی ساباط محله تاریخی نوآباد در نائین

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

او اضافه نمود: محله تاریخی نوآباد یکی از کهن ترین محلات تاریخی نائین با پیشینه تاریخی پیش از اسلام است که دارای بناهای تاریخی متعدد همچون حسینیه، حمام و آب انبار بوده و حتی بخشی از بازار تاریخی نائین نیز در این محله واقع شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نائین تأکید کرد: در این محله با توجه به کویری بودن شهرستان، معابر زیبایی وجود دارد که اکثرا دارای ساباط بوده و در فصل تابستان رهگذران را از گرمای شدید کویری محافظت می نماید.

او توضیح داد: ساباط عظیم محله نوآباد، محور اتصال این محله با محله تاریخی پنجاهه است، با این وصف آنالیز کارشناسان نشان می داد که این ساباط بر اثر فرسودگی شدید ناشی از رطوبت باران احتیاج به بازسازی داشت، لذا حوزه امانی این اداره به مدت یک ماه و با هزینه ای معادل 250 میلیون ریال اقدام به بازسازی دیواره ها، بندکشی مجدد آجرها، اجرای عملیات روکش کاه گل و ایزولاسیون سقف آن کرد.

مدنیان گفت: در سال 1399 با همت بخش خصوصی در کوشش هستیم تا سه خانه تاریخی در جنب این ساباط را با بازسازی و تغییر کاربری به اقامتگاه بوم گردی تبدیل کنیم.

منبع: گردشبان
انتشار: 22 شهریور 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 1082

به "بازسازی ساباط محله تاریخی نوآباد در نائین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی ساباط محله تاریخی نوآباد در نائین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید