مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی (TMC) دانشگاه سمنان افتتاح شد

به گزارش لیسو، در آئینی با حضور با حضور علی اوسط هاشمی معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی (TMC) دانشگاه سمنان افتتاح شد.

مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی (TMC) دانشگاه سمنان افتتاح شد

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، در آئینی با حضور با حضور علی اوسط هاشمی معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی (TMC) دانشگاه سمنان افتتاح شد

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در آئین افتتاح و بازدید از این مرکز، از مسئولان دانشگاه سمنان برای ایجاد این مرکز به عنوان ابتکاری در جهت مهارت آموزی به دانشجویان و یاری به آینده شغلی آنان قدر دانی کرد.

رئیس دانشگاه سمنان نیز در مراسم آغار به کار این مرکز گفت: این مرکز به منظور توانمند سازی دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاهی و فراهم سازی بستر های اشتغال مولد در مرکز کار آفرینی و نوآوری دانشگاه سمنان ایجاد شد.

دکتر مسعود نصیری با بیان اینکه این مرکز با کسب مجوز از سوی اداره کل فنی و حرفه ای استان شروع به کار نموده است اضافه نمود: گسترش فعالیت های مهارت آموزی و تحقق دانشگاه کار آفرین در دانشگاه سمنان از دیگر اهداف ایجاد این مرکز است.

وی اضافه نمود: دانشجویان در این مرکز از تجربیات و مشاوره های اساتید مجرب بهره گرفته و آینده شغلی آنان به نوعی راهنمایی و تضمین می گردد.

رئیس دانشگاه سمنان با بیان اینکه هدف دانشگاه سمنان آموزش مهارت به دانشجویان و راهنمایی فارغ التحصیلان به سوی آینده شغلی درخشان است اضافه نمود: دانشجویان در همان دوران دانشجویانی باید مهارتی را کسب کنند تا پس از فارغ التحصیلی بتوانند علاوه بر داشتن شغل در زمینه کار افرینی هم نقشی در جامعه داشته باشند.

رئیس دانشگاه سمنان با بیان اینکه ایران توانمند به لحاظ مالی نیازمند تربیت دانشجویانی است که اهل ریسک باشند و این امر نیازمند آموزش مهارت است اضافه نمود: با مشاوره های شغلی درست می توان دانشجویان را در زمینه شغلی راهنمایی کرد.

دکتر نصیری با بیان اینکه مهارت آموزی و مشاوره شغلی در جهت زندگی دانشجویان بسیار تاثیرگذار است گفت: مهارت ورزی باعث ایجاد اعتماد به نفس برای دانشجویان خواهد شد و این امر در دیگر مراحل زندگی آنان نیز موثر خواهد بود.

وی به نامگذاری سال با عنوان جهش فراوری اشاره نمود و گفت: برای تحقق این نامگذاری می توان با گسترش فعالیت ها و ایجاد مراکز مختلف فنی و حرفه ای در فضای دانشگاه، دانشجویان را در استفاده از مهارت های این مراکز با صرف کمترین وقت و هزینه ترغیب کرد که این امر نه تنها در آینده شغلی انان بلکه در آینده کشور نیز تاثیرگذار است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 25 بهمن 1399 بروزرسانی: 25 بهمن 1399 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 1389

به "مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی (TMC) دانشگاه سمنان افتتاح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی (TMC) دانشگاه سمنان افتتاح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید