موفقیت جوان همدانی در بوت کمپ اینترنت اشیا

به گزارش لیسو، فاطمه کاظمی- همدان ـ خبرنگار:در اولین بوت کمپ اینترنت اشیا که در مرکز صندوق نوآوری ریاست جمهوری برگزار گردید، 11 تیم به رقابت پرداختند و سینا سوادکوهی فارغ التحصیل رشته آی تی دانشگاه تهران و تنها نماینده از استان همدان در این دوره پیروز به کسب رتبه شد.

موفقیت جوان همدانی در بوت کمپ اینترنت اشیا

در این دوره که با هدف حرکت به سمت کارآفرینی در حوزه اینترنت اشیا و بومی سازی این فناوری در کشور برگزار گردید، 67 نفر از نخبگان کشور از 14 استان گرد هم آمدند و در دوره ای 45 روزه طی 3 مرحله با این فناوری پیش رفتند. سوادکوهی 22 سال دارد و متولد همدان است. وی در رشته آی تی تحصیل نموده و در همین رشته نیز در حال فعالیت است. گفت وگوی ما را با سوادکوهی می خوانید.

  • بوت کمپ چیست؟

در بوت کمپ اینترنت اشیا، آموزش ها به صورت انفرادی است و پس از آن افراد در قالب کارهای گروهی فعالیت خود را ادامه می دهند. هر فرد به صورت انفرادی از طریق کیت های سخت افزاری، تمام پروژه های آموزشی را پیاده سازی می نماید و در نهایت در قالب کارگروهی روی یک ایده تا به دست آوردن محصول فعالیت می نماید. بوت کمپ نوعی فعالیت گروهی است که در حوزه های متفاوت شغلی وجود دارد و معمولا در قالب کارگاه هایی با ظرفیت های متفاوت تشکیل می گردد.

بوت کمپ ها دوره هایی فشرده اند که شما را برای ورود به بازار کار آماده می نمایند؛ دوره هایی جدی و پر از چالش های متفاوت برای این که بتوانید توانایی خود را در حوزه کاری تان بالا ببرید. می توان روی این موضوع تأکید کرد که بوت کمپ ها برای اکثر افراد جزو بهترین کارگاه های زندگی شان محسوب می گردد، البته تعداد افرادی هم که قدر آنها را نمی دانند کم نیست. تقویت روحیه کار تیمی و افزایش یادگیری، صرفه جویی در زمان و نقد و آنالیز عملکرد، تجربه بیشتر، نظم و هماهنگی و پیدا کردن دوستان و همکاران بسیار از مزایای بوت کمپ نسبت به سایر راه های آموزشی است.

  • درباره دوره ای که در آن شرکت کردید، شرح دهید.

بوت کمپ اینترنت اشیا با میزبانی مرکز تحقیقات اینترنت اشیا و با همکاری ستاد اقتصاد دیجیتالی و هوشمندسازی معاونت علمی در فناوری ریاست جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی برای نخستین بار در کشور از مرداد 1398 شروع به کار کرد. در این دوره که با هدف حرکت به سمت کارآفرینی در حوزه اینترنت اشیا و بومی سازی این فناوری در کشور برگزار گردید، 67 نفر از نخبگان کشور از 14 استان گرد هم آمدند و در دوره ای 45 روزه طی 3 مرحله با این فناوری پیش رفتند.

در این دوره 11 تیم حضور داشتند که تیم ما در حوزه کشاورزی هوشمند فعالیت داشت و متشکل از 6 نفر در تخصص های امنیت شبکه، نرم افزار، سخت افزار، الکترونیک، هوش مصنوعی و مدیریت کسب وکار بود. دانش آموختگان، در خلال مراسم اختتامیه در قالب تیم های، ایده های خلاقانه خود را در حوزه اینترنت اشیا به نمایش گذاشتند و 3 تیم به عنوان تیم برتر و 10 نفر به عنوان ترین ها انتخاب شدند.

  • حمایت ها از ایده های افراد شرکت نماینده در این دوره ها چگونه است؟

با توجه به این که این بوت کمپ برای اولین در ایران برگزار می شد، قطعا باگ هایی هم داشت اما انتظار می رود سازمان و ارگان های مربوطه و مخصوصا پارک ها از افراد حاضر در این رویداد استفاده کند، چراکه بیشتر افراد حاضر به صورت تخصصی فعالیت داشتند و همگی مدرک های کارشناسی ارشد و دکتری گرفته بودند. حامیان اصلی بوت کمپ صندوق نوآوری و شکوفایی، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری (ستاد توسعه فناوری های دیجیتال)، مرکز ارتباطات سیار (همراه اول) ، مرکز شتاب دهی نوآوری (پارک فناوری پردیس تهران) و زومیت و خبرسان بودند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 1 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 399

به "موفقیت جوان همدانی در بوت کمپ اینترنت اشیا" امتیاز دهید

1 کاربر به "موفقیت جوان همدانی در بوت کمپ اینترنت اشیا" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موفقیت جوان همدانی در بوت کمپ اینترنت اشیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید