میوه های استخوان ساز، برای تقویت استخوان چه ویتامین هایی بخوریم

به گزارش لیسو، وقتی به تغذیه استخوان های سالم در بدن فکر می کنیم، به ذهنمان شیر و سایر محصولات لبنی فکر می رسد. غافل از اینکه میوه ها و سبزیجات می توانند بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی مورد احتیاج بدنمان را برای ساخت و حفظ توده استخوانی فراهم نمایند.

میوه های استخوان ساز، برای تقویت استخوان چه ویتامین هایی بخوریم

علاوه بر مواد معدنی کمیاب، میوه ها و سبزیجات حاوی منیزیم، ویتامین K و کلسیم هستند. این مواد مغذی را با 15 تا 20 دقیقه در تشعشعات آفتاب بودن عادت روزانه خود قرار دهید تا استخوان های قوی و مستحکم داشته باشید.

همانطور که می دانید منیزیم به جذب کلسیم در بدن یاری می نماید.

بدن شما از منیزیم به عنوان کوفاکتور در بیش از 300 واکنش بیوشیمیایی برای عملکرد مناسب استفاده می نماید و نقش مهمی در هضم و جذب کلسیم دارد.

برای حمایت از سطوح کافی منیزیم در بدن، زنان به 320 میلی گرم در روز احتیاج دارند. مردان به 420 میلی گرم احتیاج دارند. شما می توانید منیزیم را از این میوه ها تأمین کنید.

موز

توت سیاه

انجیر

گریپ فروت

گواوا

جک فروت

کیوی

تمشک

توت فرنگی

هندوانه

از طریق ویتامین K با پوکی استخوان مبارزه کنید. بدن شما از ویتامین K برای فراوری پروتئین های مورد احتیاج برای ساخت استخوان استفاده می نماید.

ویتامین K بعلاوه با تنظیم استئوبلاست ها و استئوکلاست ها (ساختمان و بازسازی سلول های داخل استخوان ها) بر روند استخوان سازی تأثیر می گذارد.

برای تجهیز بدن خود به ابزارهایی که برای ایجاد استخوان تازه احتیاج دارد، این میوه های غنی از ویتامین K را به فهرست مواد غذایی خود اضافه کنید.

شاتوت

بلوبری

انگور

کیوی

توت

آلو

انار

تمشک

ریواس

کلسیم یک واحد ساختمانی اصلی برای سلامت کلی و استحکام استخوان است. بدن شما برای عملکرد صحیح روزانه به 1200 میلی گرم کلسیم احتیاج دارد.

وقتی سطح کلسیم شما به مقدار کافی بالا نباشد، بدن شما این ماده معدنی را از منبع ذخیره خود یعنی استخوان ها خارج می نماید.

یک رژیم غذایی مناسب برای استخوان به بدن شما یاری می نماید تا سطوح کلسیم سالم را بدون تأثیر بر استخوان ها حفظ کند.

غالبا به محصولات لبنی به عنوان منبع اصلی کلسیم در فکر می کنیم. با این حال در کمال تعجب، مطالعات اجرا شده در سال 1983 نشان داد افرادی که از رژیم غذایی آسیایی که شامل مقادیر زیادی سبزیجات، کلم بروکلی و کلم است، نسبت به افرادی که مقادیر زیادی شیر گاو مصرف می نمایند، کمتر دچار شکستگی می شوند.

ویتامین D برای جذب کلسیم ضروری است. ویتامین D یک ویتامین محلول در چربی است که برای سلامت استخوان، ایمنی و سلامت روان مورد احتیاج است.

بیشتر آمریکایی ها به ویژه آن هایی که در آب و هوای سردتر زندگی می نمایند، سطح ویتامین D خونشان بسیار کمتر از 50 تا 64 نانوگرم در میلی لیتر است که برای سلامتی مطلوب در نظر گرفته می گردد.

قارچ ها تنها منبع گیاهی ویتامین D هستند. اما آن ها منبع ویتامین D 2 هستند نه ویتامین D 3 که بدن ما به طور طبیعی فراوری می نماید.

از آنجا که ویتامین D یک عنصر حیاتی برای سلامت استخوان است، ضروری است به سایر منابع غذایی حاوی این ویتامین اشاره نمود.

ویتامین D مانند آب پرتقال منبع خوبی از ویتامین D هستند. آب پرتقال غنی شده با ویتامین D می تواند احتیاج روزانه بدن به این ماده را تامین کند، اما برترین منبع ویتامین D بیرون خانه شما است.

منبع: ایسکانیوز

منبع: فرارو
انتشار: 10 خرداد 1402 بروزرسانی: 10 خرداد 1402 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 2205

به "میوه های استخوان ساز، برای تقویت استخوان چه ویتامین هایی بخوریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میوه های استخوان ساز، برای تقویت استخوان چه ویتامین هایی بخوریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید