نخست وزیر کانادا به جلسه افتتاحیه مجلس نرفت

به گزارش لیسو، نخست وزیر کانادا در نشست افتتاحیه مجلس حاضر نشد، این در حالی است که دولت وی به رغم داغ شدن گفتگوها در مجلس عوام بر سر قرارداد یک میلیون دلاری با خیریه ای نزدیک به خانواده ترودو، برای این جلسه تدارکات زیادی دیده بود.

نخست وزیر کانادا به جلسه افتتاحیه مجلس نرفت

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای توریستی کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای کانادا، ویزای مالتی 5 ساله کانادا با دعوتنامه معتبر دریافت کنید.

به نوشته هندوستان تایمز، قرارداد با خیریه WE بعد از سروصدای به پا شده از افشای این موضوع که مادر، برادر و همسر ترودو چندین بار از سوی این سازمان پرداختی دریافت نموده اند، فسخ شد. این موضوع به شروع تحقیقات رسمی از سوی کمیسیون های تضاد منافع و اخلاق مجلس کانادا انجامیده، در حالی که دو هیئت از نمایندگان مجلس این کشور نیز در حال آنالیز موضوع فوق هستند.

نشست جدیدی در روز دوشنبه قرار بود به قانونی در راستای گسترش بسته های یاری مالی به کسب وکارها در کانادا، به منظور یاری به آن ها در حفظ کارمندان در زمان ویرانی مالی ناشی از ویروس کرونا بپردازد. با این وجود، در این نشست از ترودو خبری نشد و برنامه رسمی او این طور اعلام شد که یک روز شخصی را می گذراند.

در حالی که یک بلوک حزب اپوزیسیون کبکی از ترودو خواسته تا به نفع معاون نخست وزیر، کریستیا فریلند کنار بکشد تا او جایگزین ترودو گردد، روز دوشنبه، اندرو شایر، رهبر حزب محافظه کار اصلی اپوزیسیون گفت این امر بر عهده نمایندگان لیبرال است که به دنبال کناره گیری ترودو باشند. شایر در کنفرانس مطبوعاتی در اوتاوا گفت: اگر آن ها از او برای استعفایش تقاضا نکنند، در صورت آن ها به کانادایی ها گفته اند که با فساد ترودو مسئله ای ندارند.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 28 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 1033

به "نخست وزیر کانادا به جلسه افتتاحیه مجلس نرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخست وزیر کانادا به جلسه افتتاحیه مجلس نرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید