همایش ملی یکصد سال بعد از کودتای 1299 برگزار می گردد

به گزارش لیسو، به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، حوریه سعیدی معاون پژوهشکده اسناد سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در شرح برپایی این همایش گفت: همایش ملی یکصد سال بعد از کودتای 1299 به همت پژوهشکده سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در اسفندماه امسال برگزار می گردد.

همایش ملی یکصد سال بعد از کودتای 1299 برگزار می گردد

وی ادامه داد: این همایش قرار بود سال گذشته به مناسبت صد سالگی کودتای 1299 برگزار گردد؛ اما به علت وجود همه گیری کرونا و برگزاری همایش تاریخ اجتماعی بیماری های همه گیر در ایران معاصر -که در این سازمان برپا شد- همایش کودتا با اسم یکصد سال بعد از کودتا قرار شد در امسال برگزار گردد.

معاون پژوهشکده اسناد سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران گفت: طبق برنامه ریزی صورت گرفته طرح همایش ملی یکصد سال بعد از کودتای 1299 به تصویب رسیده و به زودی فراخوان این همایش منتشر خواهد شد.

وی درباره ضرورت برپایی این همایش ملی گفت: بعد از واقعه مشروطیت، کودتای اسفند 1299 یک رخداد مهم سیاسی و اجتماعی در ایران معاصر بوده که زمینه تغییر حکومت قاجار را فراهم کرد. آنالیز علل این واقعه و هم نتایج آن، تاثیرات و دخالت های خارجی و هم شرایط جهانی به همراه شرایط اجتماعی، شرایط مالی، تحمل و پذیرش تغییر حکومت و مسائل دیگر هم دست به دست هم داد تا این رخداد سیاسی و اجتماعی در ایران ایجاد گردد.

سعیدی اعلام کرد: درهمایش ملی یکصد سال بعد از کودتای 1299 قصد داریم براساس اسناد و مستندات دقیق تاریخی زمینه ها، شرایط و چرایی و چگونگی و نتایج حاصل از کودتای سال 1299 را آنالیز و بازشناسی کنیم.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 5 آبان 1400 بروزرسانی: 5 آبان 1400 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 1795

به "همایش ملی یکصد سال بعد از کودتای 1299 برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همایش ملی یکصد سال بعد از کودتای 1299 برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید