نشست علمی پیشگیری از آسیب های اجتماعی در منطقه 16 برگزار شد

به گزارش لیسو، خبرگزاری خبرنگاران-نخستین نشست علمی پیشگیری از آسیب های اجتماعی (دیار نشاط و سلامت) با حضور شهردار منطقه 16 برگزار گشت.

نشست علمی پیشگیری از آسیب های اجتماعی در منطقه 16 برگزار شد

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران از تهران، نشست علمی پیشگیری از آسیب های اجتماعی (دیار نشاط و سلامت) با حضور شهردار منطقه 16، معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه، جمعی از اساتید دانشگاه های تهران و آزاد (در رشته های روانشناسی، جامعه شناسی و حقوق)، معتمدین و فعالان حوزه اجتماعی در محله باغ آذری، فعالان حوزه رسانه و ... با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار گشت.

سید مرتضی روحانی شهردار منطقه 16 با اشاره به اهمیت موضوع جمع آوری اطلاعات و توجه ویژه به طرح مطالعاتی بر اساس تحقیقات میدانی و مطابقت با تئوری های قابل برنامه ریزی، گفت: این جلسات با هدف شناخت معضلات و مسائل و ریشه یابی جهت تصمیم گیری های مهم و اجرایی شدن برنامه های صحیح برگزار می شود.

وی اضافه نمود: در هر جامعه شهری حضور و نمود آسیب های اجتماعی مانند اعتیاد، طلاق، زنان بی سرپرست و بدسرپرست، بچه ها فرار، کار و خیابانی، خشونت و ... یکی از واقعیت های اجتماعی است.

دکتر عالمی دکترای تخصصی روانشناسی سلامت از دانشگاه فرایبورگ آلمان با اشاره به مشارکت اجتماعی گفت: بدون شک یکی از عوامل بازدارنده و تأثیرگذار در کاهش آسیب های اجتماعی مفهوم مشارکت اجتماعی در معنای واقعی و نهادینه شده آن است، شناخت نیازها و نارسایی های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، رفاهی، خدماتی و ارائه پیشنهادات و راهکارها و برنامه هایی در این خصوص حسب وظیفه هر کار گروه تخصصی، آگاه سازی شهروندان و ایجاد حساسیت در آنان نسبت به محیط زندگی و تسهیلات مربوط به اشتغال آسیب دیدگان اجتماعی و ... از جمله موضوعاتی است که من و همکارانم آمادگی لازم برای کمک به مدیران شهری این منطقه را داریم.

دکتر کارچی روانشناس نیز با تاکید بر توجه ویژه به نهاد خانواده اعلام کرد: هرجایی که خانواده به دلایلی دچار آسیب شود امکانات و برنامه های شهرداری باید به سمت پیشگیری از این آسیب و در برخی موارد به سمت حل آن برود، مسائل فرهنگی و اجتماعی باید ابتدا به مشارکت عمومی تبدیل شود و با مشارکت عمومی امکانات و برنامه های شهرداری به کمک بیاید تا مسائل و معضلات جامعه را حل نماید.

محمد مهدی پورآقایی معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه، با اشاره به معضلات محله باغ آذری از جمله ترمینال جنوب، خیابان هرندی، معتادان متجاهر در بوستان میثاق، بافت های فرسوده و ... گفت: این محله علی رغم داشتن فرصت هایی چون بوستان بزرگ بعثت و بازار بزرگ شیشه بلور ولی به دلیل وجود معضلات مذکور دچار مسائلی بزرگ شده زیرا این فضاهای عمومی موثر، زمینه ساز ایجاد تعاملات اجتماعی است که بیش از هرچیز نیازمند امنیت است، کمبود امنیت با کاهش تعداد مراجعه کنندگان و دفعات مراجعه همراه بوده و باعث کاهش مطلوبیت می شود، امروزه آسیب های اجتماعی چنان بنیان های جامعه را تحت تاثیر قرار داده که تلاش همه اقشار را می طلبد.

انتهای پیام/ح.ابویسانی

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 2 بهمن 1400 بروزرسانی: 2 بهمن 1400 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 1888

به "نشست علمی پیشگیری از آسیب های اجتماعی در منطقه 16 برگزار شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشست علمی پیشگیری از آسیب های اجتماعی در منطقه 16 برگزار شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید