پارالمپین های بوتان در پی افزایش شاخص شادی در کشورشان هستند

به گزارش لیسو، به گزارش خبرنگاران، بوتان از جمله کشورهای شرکت کننده در بازی های پارالمپیک 2020 توکیو است که برای نخستین بار این بازی ها را تجربه می نماید.

پارالمپین های بوتان در پی افزایش شاخص شادی در کشورشان هستند

کاروان ورزش این کشور در مرنام افتتاحیه بازی های پارالمپیک با ترکیب پما ریگسل کماندار تیم مردان همراه با گیلتشن و چیمی دما دو پرتابگر F40 شرکت داشت.،

مربی تیم دوومیدانی کاروان پارالمپیگ بوتان که مربی این دو پرتابگر است اینگونه گفته که کمیته ملی پارالمپیک کشورش سال 2017 برای تقویت مشارکت اجتماعی مطابق با شاخص شادی ناخالص ملی منحصر به فرد کشور شروع به کار کرد.

شاخص GNH که برای سنجش شادی جمعی و رفاه مردم استفاده می گردد ، به وسیله دولت بوتان به نام جایگزینی برای معیارهایی که صرفاً بر عوامل مالی متمرکز است ، معرفی گشت.

این مربی در مصاحبه با سایت ژاپنی yodo News گفت: بوتان به نام یکی از شادترین کشورها شناخته می گردد. ایده این است که همه را خوشحال کنیم. بنابراین ما باید یک جامعه فراگیر باشیم، ما نمی توانیم افراد دارای معلولیت را کنار بگذاریم.

وی توضیح داد: بوتان یک کشور بودایی است، مردم بسیار دلسوز هستند. دلسوزی برای افراد دارای معلولیت در فرهنگ بودایی جز یلاینفک است. آمدن به ژاپن برای ما آموختن است.

این مربی که معتقد است همه چیز در راستا درست حرکت می نماید، می گوید: ما باید جنبش را وارد مدارس کنیم. در اینجا ما ورزشکاران بیشتری را می بینیم. اولین حضور ما در جنبش پارالمپیک نشانه آن است که ما به همه فرصت می دهیم ، بنابراین هیچ یک از ما کنار گذاشته نمی شویم.

کمیته پارالمپیک بوتان که از ژاپن و تعدادی از سازمان های غیردولتی حمایت نموده است ، میخواهد مشارکت در ورزش های پارالمپیک را افزایش داده و متعاقباً شاخص GNH را به وسیله همکاری بیشتر با مدارس با حضور دانش آموزان معلول افزایش دهد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 شهریور 1400 بروزرسانی: 8 شهریور 1400 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 1733

به "پارالمپین های بوتان در پی افزایش شاخص شادی در کشورشان هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پارالمپین های بوتان در پی افزایش شاخص شادی در کشورشان هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید