پیشنهاد اتاق بازرگانی اهواز برای راه اندازی خط هوایی عمان-قطر-اهواز

به گزارش لیسو، رئیس اتاق بازرگانی اهواز گفت: برای ارتباط آسان تر بازرگانان و همچنین سرعت بخشیدن به صادرات، پیشنهاد راه اندازی خط هوایی اهواز-بندرعباس-قطر یا قطر-عمان-اهواز به استانداری خوزستان داده شده که امیدواریم هرچه سریع تر راه اندازی گردد.

پیشنهاد اتاق بازرگانی اهواز برای راه اندازی خط هوایی عمان-قطر-اهواز

با تور عمان از نگین خاورمیانه دیدن کنید.

به گزارش خبرنگار خبرنگاران از اهواز، شهلا عموری، امروز در نشست خبری که در محل اتاق بازرگانی اهواز برگزار گردید، با اشاره به اینکه در خوزستان انواع صنایع دستی فراوری می گردد، گفت: متأسفانه هیچ گونه برندی در زمینه صنایع دستی خوزستان وجود ندارد؛ با چند شرکت داخلی در این خصوص رایزنی شده و پیروز به ترغیب آن ها برای برند سازی در زمینه صنایع دستی شدیم.

وی اضافه کرد: افرادی که به عنوان گردشگر به استان مراجعه می نمایند باید با اعتماد به یک یا چند برند مطرح، اجناس و وسایل مورداحتیاج خود را خریداری نمایند.

رئیس اتاق بازرگانی اهواز درباره وظیفه و تعهدات این اتاق به بازرگانان گفت: اتاق بازرگانی به عنوان مادر تشکل ها، انجمن ها و واحدهای فراوریی، به مجموعه های تحت عضویت خود خدمات ارائه می دهد اما اتاق بازرگانی در اهواز علاوه بر این به افرادی که کار فراوریی می نمایند و در این اتاق نیز عضویت ندارند خدمات ارائه می نماید.

عموی ادامه داد: اتاق بازرگانی اهواز با عضویت در کارگروه توسعه صادرات توانست بسیاری از مسائل صادرنمایندگان را در آن مطرح و در صورت احتیاج به پیگیری بیشتر در شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی عنوان کند.

وی درباره افزایش ارتباط بازرگانان با کشورهای همسایه و حوزه خلیج فارس به ویژه عراق، بیان داشت: ترانزیت کالا به عراق موجب رونق اشتغال، کارآفرینی و ارزآوری می گردد؛ در حال حاضر کشور عراق مقصد نخست بازرگانان خوزستانی است و در حال اجرا کارهای زیرساختی برای فعالیت بازرگانان در کشورهای قطر و عمان هستیم.

رئیس اتاق بازرگانی اهواز بابیان اینکه کشور قطر حدود 2 میلیون نفر جمعیت دارد، اضافه کرد: کشور قطر مانند سایر کشورهای حوزه خلیج فارس بیشتر احتیاجهای اساسی خود را از خارج وارد می نماید که البته استان های فارس، بوشهر و بندرعباس در بحث بازرگانی با کشور قطر بسیار از ما جلوتر هستند.

عموری ادامه داد: برای ارتباط آسان تر بازرگانان و همچنین سرعت بخشیدن به صادرات، پیشنهاد راه اندازی خط هوایی اهواز-بندرعباس-قطر یا قطر-عمان-اهواز به استانداری خوزستان داده شده که امیدواریم هرچه سریع تر راه اندازی گردد.

وی توضیح داد: خوزستان به دلیل اشتراکات زبانی و فرهنگی با مردم کشورهای قطر و عمان به سرعت می تواند بخش قابل توجهی از بازارهای این دو کشور را به دست آورد.

شب خوابی کامیون داران در مرز چذابه

رئیس اتاق بازرگانی اهواز با اشاره به گذشت 14 سال از عمر مرز چذابه، گفت: عدم زیرساخت های مناسب در مرز چذابه مسائل جدی را برای صادرات و واردات به وجود آورده است.

وی بابیان اینکه عدم توسعه زیرساخت ها سبب بروز خسارت به صادرنمایندگان شده، اضافه کرد: علی رغم کوشش های اجرا شده به منظور اضافه کردن یک دروازه برای روان شدن تردد کامیون ها در مرز متأسفانه تاکنون این مورد محقق نشده و این مسئله شب خوابی کامیون داران در مرز را بعضاً تا 5 روز افزایش داده است.

عموری تأکید کرد: اتاق بازرگانی اهواز همیشه در بحث مسائل مالیاتی از فعالان مالی حمایت نموده و کوشش بر این بوده که برای برطرف موانع در کنار بخش خصوصی باشد.

رئیس اتاق بازرگانی اهواز ادامه داد: توانستیم با عملکرد قوی مجموعه اتاق بازرگانی اهواز و همکاری اتاق های بازرگانی آبادان و خرمشهر، علاوه بر کسب کرسی مسئولیت اتاق مشترک ایران و عراق، مسئولیت اتاق بازگانی عمان و قطر را نیز کسب کنیم.

وی توضیح داد: برقراری ارتباط مستمر با عراق، عمان و قطر، افتتاح خط کشتیرانی بندر خرمشهر به بندر صحار و ارائه ویزای فرودگاهی در عمان از مهم ترین دستاوردهای اتاق بازرگانی اهواز بشمار می رود.

ن

منبع: تسنیم
انتشار: 20 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 519

به "پیشنهاد اتاق بازرگانی اهواز برای راه اندازی خط هوایی عمان-قطر-اهواز" امتیاز دهید

1 کاربر به "پیشنهاد اتاق بازرگانی اهواز برای راه اندازی خط هوایی عمان-قطر-اهواز" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشنهاد اتاق بازرگانی اهواز برای راه اندازی خط هوایی عمان-قطر-اهواز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید