پیش بینی کاهشی قیمت میوه ، میادین مدرن میوه و تره بار دست دلالان را کوتاه می کنند

به گزارش لیسو، خبرنگاران - عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس، گفت: طی دو هفته آینده با توزیع میوه های برداشت شده از باغات سراسر کشور شاهد افت قیمت این محصول می شویم.

پیش بینی کاهشی قیمت میوه ، میادین مدرن میوه و تره بار دست دلالان را کوتاه می کنند

جعفر راستی عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص قیمت میوه در بازار، گفت: افزایش جدیدی در نرخ میوه صورت نگرفته است اما انتظار داشتیم که با وجود برداشت میوه در بیشتر استان های شاهد افت قیمت این محصول باشیم.

کننده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه طی دو هفته آینده با توزیع میوه های برداشت شده از باغات سراسر کشور شاهد افت قیمت این محصول می شویم، نام کرد: افت قیمت طبیعی میوه در آینده نباید باعث شود تا بخش های ذی ربط در حوزه کنترل و نظارت، بازار را رها کنند.

این کننده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بازار میوه نیازمند کنترل از طریق دستگاه های اجرایی است، ادامه داد: یکی از دلایل عدم کاهش قیمت میوه تا کنون حضور دلالان در بازار بوده و متاسفانه نقش آنها در بازار محصولات کشاورزی به یک اصل مهم تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه در شهرستان شبستر دو محصول هلو شند آباد و آلبالو تسوج در حال تصاحب بازارهای جهانی خصوصا کشورهای حوزه خلیج فارس هستند، گفت: در حال حاضر دلالان دو محصول هلو و آلبالو را از باغداران شهرستان شبستر با قیمت 5 تا 10 هزار تومان خریداری می کنند و با قیمت بیش از 60 هزار تومان به بازارهای جهانی عرضه می کنند.

میادین مدرن میوه و تره بار دست دلالان را کوتاه می کنند

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تنها با ایجاد میادین تره بارهای مدرن می توانیم محصولات کشاورزی و باغی را به صورت مستقیم خریداری و دلالان را حذف کنیم، نام کرد: تا زمانی که دلالان حضور دارند شرایط در بازارهای محصولات مختلف کشور تغییری نمی کند.

کننده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در میادین میوه و تره بار مدرن می توان محصولات را به مصرف کنندگان حقیقی تحویل داد، شرح داد: مازاد میوه مورد نیاز بازارهای داخلی و صادراتی با احداث میادین میوه و تره بار مدرن در اختیار صنایع تبدیلی قرار می گیرد.

میدان میوه و تره بار مدرن شهرستان شبستر احداث می شود

این کننده مردم در مجلس شورای اسلامی در انتها گفت: به زودی عملیات احداث میدان میوه و تره بار مدرن شهرستان شبستر آغاز می شود و مشکل باغداران منطقه برطرف می شود.

منبع: شفقنا اقتصادی
انتشار: 9 مرداد 1400 بروزرسانی: 9 مرداد 1400 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 1695

به "پیش بینی کاهشی قیمت میوه ، میادین مدرن میوه و تره بار دست دلالان را کوتاه می کنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی کاهشی قیمت میوه ، میادین مدرن میوه و تره بار دست دلالان را کوتاه می کنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید