15 مدل النگوی طلا زنانه و دخترانه تازه و خاص که باید بشناسید

به گزارش لیسو، النگوی طلا یکی از محبوب ترین و قدیمی ترین زیور آلاتی است که زنان ایرانی همیشه از آن استفاده می نمایند. این زیور آلات تنوع بسیار زیادی دارند و با گذشت زمان مدل ها و طرح های نوتر و مدرن تر آن برای افراد دارای سلایق و ترجیحات شخصی متفاوت فراوری شده است. آشنایی با انواع مدل النگوی طلا می تواند به شما یاری کند تا خرید هوشمندانه تر و بهتری داشته باشید و بدانید که دقیقا دنبال چه چیزی هستید. در این مطلب از خبرنگاران مگ به سراغ معرفی مدل های نو و همینطور پرطرفدار النگوی طلا برویم. پس با ما همراه باشید.

15 مدل النگوی طلا زنانه و دخترانه تازه و خاص که باید بشناسید

نکات مهم خرید انواع مدل النگوی طلا

خرید انواع مدل النگوی طلا باید با دقت به یک سری از نکات مهم انجام گردد تا بتوانید تجربه خوب و رضایت بخشی را از تهیه این زیور آلات داشته باشید. موارد زیر می توانند به عنوان راهنمای خرید طلا به شما یاری کنند.

  • عیار طلا: عیار نشان دهنده خلوص طلا است و روی قیمت و دوام النگو تاثیر مستقیمی دارد. بیشتر طلاهای کشور ما 18 عیار هستند؛ اما در بعضی موارد ممکن است عیارهای بالاتر یا پایین تری از این عدد هم پیدا کنید. انتخاب عیار مناسب به سلیقه و همینطور بودجه ای که دارید بستگی دارد.
  • مقدار و سایز: النگویی که می خرید باید دقیقا مقدار دست شما باشد چرا که تنگ بودن آن باعث تحت فشار قرار گرفتن دست و گشاد بودن آن باعث افتادن النگو می گردد. اگر سایز دست خودتان را بدانید در هنگام خرید انواع مدل النگوی طلا به صورت آنلاین با مشکل روبرو نمی شوید.
  • کیفیت ساخت: یکی از مهم ترین نکات این است که النگوی خوش ساخت و ظریفی را برای شخص مورد نظر خود تهیه کنید. به این منظور، پیش از نهایی کردن خریدتان همه اتصالات، جوش ها و سطح النگو را به خوبی آنالیز نمایید.
  • طرح و مدل: تنوع در طراحی و مدل النگوی طلا آنقدر زیاد است که امکان دارد شما هنگام خرید آن کمی گیج شوید. به یاد داشته باشید که قرار است استفاده از طلا در استایل به بخشی از روتین روزانه شما تبدیل گردد؛ بنابراین النگویی را انتخاب کنید که با سبک پوشش و سلیقه خودتان هماهنگی دارد.
  • وزن النگو: همانطور که همه ما می دانیم وزن النگو با قیمت آن ارتباط مستقیم دارد. از طرفی هر چقدر وزن النگو پایین تر باشد ضخامت و مقاومت آن هم کمتر می گردد.
  • فروشنده معتبر: خرید و زیور آلات دیگری چون النگو و گوشواره باید از فروشندگان معتبر و شناخته شده انجام بگیرد. به یاد داشته باشید که حتما فاکتور خرید طلای خود را از فروشنده دریافت کنید؛ تا برای فروش یا تعویض آن به مشکل برنخورید.

انواع مدل النگوی طلا

حال که با نکات مهم خرید النگوی طلا آشنا شده اید بهتر است بدانید که این نوع زیور آلات چه انواعی دارند و شما باید به سراغ کدام یک از مدل های آن ها بروید. به یاد داشته باشید که در هنگام خرید النگوی طلا هیچ چیز مهم تر از سلیقه شخصی شما نیست چرا که این قطعه طلا قرار است برای مدت طولانی در دست شما بماند و در آوردن و تعویض آن برای شما به کار سختی تبدیل خواهد شد.

النگوی کارتیه نوترین مدل النگو طلا زنانه

النگوی طلای کارتیه یکی از نوترین و خاص ترین مدل های النگو است که می توانید به سراغ خرید آن بروید. این مدل که با پیچ های کوچک تزئین شده و نمادی از عشق و وفاداری است برای کسانیکه در پی النگوهای ساده و مینیمال می گردند بسیار مناسب خواهد بود. النگوی کارتیه یک اکسسوری مناسب استفاده روزانه است و می تواند برای استفاده از طلا در استایل اکسسوری مناسبی باشد.

نوترین مدل النگوی طلای دخترانه مفتولی

النگوی مفتولی یکی از انواع ساده و محبوب النگوهای طلا به شمار می آید که به علت داشتن طراحی ظریف و مینیمال خود شناخته می گردد. این نوع النگو به طور کلی با یک یا چند مفتول نازک ساخته می گردد و باید در کنار النگوها یا زیور آلات دیگر قرار بگیرد تا بتواند زیبایی خود را نشان دهد. النگوی مفتولی طراحی ساده ای دارد اما شما می توانید مدل های نگین دار یا پیچ و تاب دار آن را هم تهیه کنید. اگر بودجه کمی دارید و می خواهید حتما آن را به طلا تبدیل کنید یا برای کسی هدیه خریداری کنید، این نوع النگوها گزینه های بسیار خوبی به حساب می آیند.

النگوی دستبندی مدل النگوی طلای خاص و شیک

النگوهای دستبندی که با نام بنگل دستبندی هم شناخته می شوند، یکی از انواع مدل النگوی طلا هستند که به شکل دستبند طراحی شده اند. این نوع النگوها اغلب دارای یک قفل کلیپسی، فشاری یا مغناطیسی هستند که استفاده از آن ها را برخلاف النگوهای عادی دیگر برای فرد راحت تر می نماید. النگوهای دستبندی در طرح ها و مدل های بسیار زیادی فراوری می شوند و این یعنی هر چقدر هم سخت پسند باشید باز هم می توانید مدل مورد نظر خودتان را از میان آن ها پیدا کنید. این مدل النگوی طلا طراحی کاربردی و شیکی دارید و برای ست شدن با استایل های مختلف، از رسمی گرفته تا کژوال، گزینه های مناسبی هستند.

مدل النگوی طلای ایرانی میناکاری شده

میناکاری یکی از قدیمی ترین هنرهای ایرانی است که از آن در صنعت طلاسازی هم استفاده می گردد. اگر از یکدستی و تگ رنگ بودن طلاهای خود خسته شده اید می توانید به سراغ النگوهای میناکاری شده بروید که در ساخت آن ها از سنگ هایی چون فیروزه استفاده می کنند. این مدل النگوی طلا ظاهر فانتزی و رنگارنگی دارد بنابراین هم زنان بزرگسال و هم دختران جوان می توانند به سراغ خرید آن بروند و در کنار النگوهای دیگر خود از النگوهای میناکاری شده استفاده کنند. برای مراقبت و نگهداری از این النگو بهتر است با روش تمیز کردن طلا در خانه آشنا باشید.

مدل النگوی طلای ظریف آینه ای

النگوی آینه ای یکی از شناخته شده ترین و محبوب ترین مدل های النگوی طلا است که همه افراد با هر سن و بودجه ای می توانند به سراغ خرید آن بروند. این مدل النگو ماهیت ظریف و نازکی دارد به همین علت برای اینکه بیشتر به چشم بیاید باید چند عدد از آن ها را کنار هم بیاندازید. علاوه بر این اگر به النگوی رنگ زرد علاقه ای نداشته باشید می توانید رنگ سفید النگوهای آینه ای را برای خودتان خریداری کنید که جلوه بسیار زیبا و خاصی هم دارند.

مدل النگوی طلای پهن

اگر به انداختن چند النگوی ریز و پهن در کنار هم علاقه ای ندارید و دلتان می خواهد که به سراغ یک النگوی چشمگیر و خاص تر بروید، ما خرید النگوی طلای پهن را به شما پیشنهاد می کنیم. این نوع النگوها به علت داشتن پهنای زیاد در مچ دست جلوه بیشتری دارند و نقش مهمی را در ظاهر کلی شما ایفا می کنند. النگوهای پهن می توانند آینه ای و ساده باشند یا روی آن ها با حکاکی ها، و سنگ ها و نگین های قیمتی تزئین شده باشد. این النگوها به طور ویژه برای مراسم ها و مناسب های خاص مناسب هستند و می توانند با لباس های مجلسی ترکیب بی نظیر و زیبایی را ایجاد کنند.

مدل النگوی طلای چند ضلعی

النگوی شش ضلعی یکی دیگر از انواع مدل النگوی طلا است که در آن حلقه النگو به جای دایره ای بودن، به شکل یک چند ضلعی ساخته می گردد. همین موضوع این نوع مدل النگو را به نوبه خودش منحصر به فرد و خاص می نماید. النگوهای چند ضلعی هم می توانند به شیوه مینیمال و ظریف ساخته شوند و هم تزئینات و طرح های شلوغ و چشمگیر داشته باشند. این مدل النگو را به کسانیکه از مدل های دایره ای و طرح های تکراری دستبندها و النگوی خود خسته شده اند پیشنهاد می کنیم.

مدل النگوی طلای عربی

النگوی طلای عربی به نوعی از مدل النگوی طلا گفته می گردد که دارای طرح ها و نقش های پیچیده، هندسی یا ارگانیک است و در طراحی کلی همه آن ها از نگین ها و جواهرات سنگین و گران قیمت مانند یاقوت و الماس استفاده می کنند. این النگوها معمولا از طلاهای 18 و 24 عیار ساخته می شوند تا دوام و درخشندگی زیادی داشته باشند. شما می توانید مدل های مختلف النگوی عربی را برای خودتان تهیه کنید؛ فقط باید به یاد داشته باشید که این النگوها علاوه بر اجرت وزن بالایی هم دارند.

مدل النگوی طلای نو دخترانه گندمی

مدل النگوی طلای گندمی به طور معمول از چندین نوار یا زنجیر طلای باریک که به شکل خوشه های گندم در کنار هم قرار گرفته اند تشکیل می گردد و به همین علت دارای ظاهری بافت دار و متمایز است. این نوع النگوها از طلای 18 یا 24 عیار ساخته می شوند تا درخششی بیشتر از زیورآلات دیگر داشته باشند. النگوی گندمی طراحی کلاسیک و در عین حال مدرن و مینیمالی دارد و به خوبی با دستبندها و النگوهای دیگر ست می گردد.

مدل النگوی طلای حصیری

یکی دیگر از محبوب ترین مدل های النگو، النگوی حصیری است که سطح آن با الهام از الگوی روی حصیر طراحی شده است یا به طور کلی بافتی شبیه به بافت حصیر دارد. این مدل النگو در مدل های پهن و نازک قابل تهیه است و بیشتر به زنان مسن تر پیشنهاد می گردد تا با انداختن آن دست های خود را زیباتر و درخشان تر نشان دهند.

مدل النگوی طلای نگین دار

النگوهای نگین دار که روی آن ها را با نگین های مختلف تزئین می کنند بیشتر از هر کسی برای افرادی که تازه ازدواج نموده اند مناسب هستند و در دست آن ها جلوه بی نظیری پیدا خواهند کرد. نگین های روی این النگوها معمولا از جنس اتمی یا زیرکونیوم هستند و قیمت بسیار زیاد ندارند اما می توانید النگوهایی که با سنگ ها و نگین های قیمتی مانند الماس و زبرجد تزئین شده اند را هم تهیه کنید. النگوهای نگین دار ممکن است با طرح های سنتی، مینیمالیستی، مدرن یا کلاسیک ساخته شوند یا حتی طراحی های پیچیده ای داشته باشند.

مدل النگوی طلای ورساچه

النگوی ورساچه به مدل هایی گفته می گردد که لوگوی برند ایتالیایی ورساچه به روش های مختلفی روی آن ها حک شده اند. این النگوها معمولا پهنای زیادی دارند و روی آن ها با نگین ها و سنگ های قیمتی تزئین شده است. النگوی ورساچه ظاهر لوکس و خاصی را به دست ها شما می دهد و می تواند در کنار یک دستبند یا النگوی ریز دیگر زیباتر هم به نظر برسد. این مدل النگو را بیشتر به زنان مسن تر که دنبال زیور آلات چشمگیر هستند پیشنهاد می کنیم.

مدل النگوی طلای نو زنانه تراش

النگوی تراش به مدل النگوهای طلایی گفته می گردد که با تکنیک های خاصی طرح ها و تراش های زیبایی روی آن ها ایجاد شده است. این النگوها ممکن است دارای تراش های دقیق و منظمی باشند یا اشکال هندسی مانند لوزی و مربع روی آن ها حک شده باشد. النگوهای تراش حتی می توانند طرح های مدرن و ساده مانند خطوط موازی با یکدیگر هم داشته باشند و همین باعث شده تا محبوبیت زیادی را به دست بیاورند. اگر به مدل های قدیمی النگوهای طلای قدیمی علاقه ندارید و در پی سبکی می شد که کمتر کسی به سمت آن رفته باشد النگوهای تراش مخصوص شما هستند.

مدل النگوی طلای زنجیری

النگوهای طلای زنجیری برخلاف النگوهای دیگر که ساختار یکپاچه ای دارند درست مانند یک زنجیر گردن دارای بافت و انعطاف زیادی هستند. این النگوها هم به شکل ضخیم و پهن و هم به صورت نازک و ظریف به فروش می رسند و شما می توانید با توجه به بودجه خود مدل های مختلف آن ها را برای خودتان تهیه کنید. النگوهای زنجیری معمولا به صورت دستبندی ساخته می شوند تا در هنگام کوشش برای انداختن آن ها به مچ دست خود پاره نشوند یا شکسته نشوند. این مدل النگو در کنار یک ساعت یا انواع النگوهای سبک و ظریف جلوه بسیار خوبی پیدا می نماید.

مدل النگوی طلای سبک وزن و ظریف

اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که به خرید النگو علاقه مند هستند اما از طرفی بودجه کمی دارند؛ باید به سراغ خرید النگوهای سبک و ظریف بروید. النگوهای ساده نازک، النگوهای زنجیری ظریف، النگوهای مفتولی و النگوهای آینه ای می توانند برای شما گزینه های بسیار خوبی باشند. چرا که در آینده هم می توانید آن ها را بیشتر کنید و کنار یکدیگر قرار دهید.

نحوه پیدا کردن سایز النگوی مناسب دست

همانطور که گفتیم در هنگام خرید النگوی طلا شما باید به مقدار و سایز آن توجه داشته باشید؛ چرا که تنگ یا گشاد بودن این نوع زیور آلات می تواند دائما باعث درگیر شدن ذهنتان گردد. برای مقدار گیری سایز النگوی خود، می توانید از روش های زیر بهره ببرید.

مشخص سایز النگو با مقدار گیری با قطر داخلی آن

اگر النگویی دارید که دقیقا مقدار دستتان است و هیچ وقت شما را اذیت نمی نماید آن را روی یک سطح صاف قرار دهید. سپس با یک خط کش فاصله بین دو لبه داخلی النگوی را مقدار بگیرید. عدد به دست آمده، سایز النگوی دستتان به میلی متر یا سانتی متر را نشان می دهد.

مقدار قطر داخلی بر حسب سانتی مترسایز النگو
5.1صفر زنانه
5.4یک زنانه
5.7دو زنانه
6.0سه زنانه
6.3چهار زنانه
6.6پنج زنانه
7.0شش زنانه
7.3هفت زنانه
7.6هشت زنانه

مشخص سایز النگو با مقدار گیری دور دست

دست خود را به حالتی که با آن النگو می اندازید بگیرید؛ این یعنی نوک انگشت شست خود را روی انگشت کوچکتان قرار دهید. در همین حالت با استفاده از یک نوار کاغذی یا متر عریض ترین بخش دست خود را مقدار گیری کنید. عدد به دست آمده به مقدار هر کدام از سایز های زیر نزدیک باشد، همان سایز النگوی دست شما خواهد بود.

مقدار دور دست بر حسب سانتی مترسایز النگو
15.96صفر زنانه
16.96یک زنانه
17.95دو زنانه
18.95سه زنانه
19.95چهار زنانه
20.95پنج زنانه
21.94شش زنانه
22.94هفت زنانه
23.94هشت زنانه

سخن پایانی

در این مطلب سعی کردیم با معرفی انواع مدل های النگوی طلای دخترانه و زنانه به شما در خرید این زیور آلات یاری کنیم. خوشبختانه تنوع النگوهای طلای موجود در بازار آنقدر زیاد است که شما برای خرید آن ها به مشکل بر نخواهید خورد؛ چرا که به هر حال مدل مورد علاقه خود را از میان آن ها پیدا می کنید. در هنگام خرید النگو بیشتر از هر چیزی به سایز دست خود، بودجه ای که دارید و عیار طلایی که می خواهید خریداری کنید توجه کنید تا تجربه خوبی را برای خودتان رقم بزنید.

منبع: Gatsby Jewellery

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 12 شهریور 1403 بروزرسانی: 12 شهریور 1403 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 2277

به "15 مدل النگوی طلا زنانه و دخترانه تازه و خاص که باید بشناسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "15 مدل النگوی طلا زنانه و دخترانه تازه و خاص که باید بشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید