چند نفر از مبتلایان به ویروس کورونای جدید در چین درمان شدند؟

به گزارش لیسو، کمیسیون بهداشت ملی چین دوشنبه 7 بهمن خاطرنشان کرد تا به امروز 51 تن از مبتلایان به ویروس کورونا درمان و از بیمارستان ها ترخیص شده اند که بیانگر پیشرفت این کشور در مقابله با درمان این ویروس جدید است.

چند نفر از مبتلایان به ویروس کورونای جدید در چین درمان شدند؟

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، کمیسیون بهداشت ملی چین در بیانیه ای اظهار داشت با وجود کوشش های بسیار و نجات 51 نفر از مبتلایان به ویروس کرونا، تا به امروز این ویروس جان 80 تن را گرفته است و 2 هزار و 761 تن در چین و 37 تن در کشورهای دیگر به این ویروس مبتلا شده اند که دست کم حال 320 تن از آن ها وخیم است.

این ویروس که گمان می رود اواخر سال گذشته میلادی در یک بازار غذاهای دریایی در شهر ووهان واقع در استان هوبی در مرکز چین که به طور غیرقانونی حیوانات وحشی می فروخت سرچشمه گرفته است، اکنون علاوه بر 30 استان و منطقه چین به 21 کشور دیگر از جمله ایالات متحده آمریکا، استرالیا، تایلند، کره جنوبی، ژاپن، کانادا و فرانسه هم شیوع یافته است.

با گسترش ویروس ووهان از این شهر به سایر شهرها و کشورهای دیگر، دولت در 30 استان و منطقه این کشور محدودیت تردد و عبور و مرور اعمال نموده است از جمله این که استان 57 میلیون نفری هوبی با مرکزیت ووهان از یک هفته پیش قرنطینه شده است. ووهان همچنین از امروز هرگونه خدمات صدور ویزا و گذرنامه را به اتباع داخلی و خارجی ممنوع نمود.

وزارت بهداشت چین در حال راه اندازی 2 بیمارستان برای بستری کردن بیماران در شهر ووهان است. یکی از این بیمارستان ها با ظرفیت 1000 تخت در 25 هزار مترمربع قرار است تا شنبه به بهره برداری برسد و بیمارستان دیگر هم با ظرفیت 1300 تخت قرار بود ظرف 2 هفته ساخته گردد.

  • ایرانیان در چین در میانه شیوع بیماری

حدود 100 دانشجوی ایرانی در ووهان زندگی می نمایند که تعدادی از آنها این شهر را ترک نموده اند و تعداد دیگری همچنان در آن زندگی می نمایند. براساس اطلاعیه ای که سفارت جمهوری اسلامی ایران در پکن صادر نموده است تا به امروز هیچ یک از دانشجویان و ایرانیان مقیم این شهر و حتی ایرانیان مقیم چین به ویروس کرونا مبتلا نشده اند و سفارت آماده یاری به ایرانیان مقیم ووهان است.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در چین در روزهای گذشته 2 بار کمیسیون آنالیز آخرین شرایط کرونا در چین را برگزار نموده و هر بار تصمیماتی برای حفظ امنیت شهروندان ایرانی مقیم چین به ویژه مقیم ووهان اتخاذ نموده است.

سفارت ایران در چین پیش تر در بیانیه ای آورده بود سفارت ایران در ارتباط مستقیم با ایرانیان مقیم شهر ووهان و همچنین در تماس مستمر با مقامات دولت مرکزی چین و مسئولان شهر ووهان پیگیر آخرین شرایط ایرانیان مقیم است.

در این بیانیه آمده است: شماره تلفن 8617812050413+ بخش کنسولی سفارت به طور اختصاصی برای پیگیری شرایط هموطنان ایرانی به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به ایرانیان مقیم است.

  • تعطیلات افزایش می یابد

از سوی دیگر تعطیلات عید بهاره چین که از 24 تا 30 ژانویه بود امروز دوشنبه با اعلام شورای دولتی چین به 2 فوریه افزایش یافت. در خصوص دانشگاه ها و مراکز آموزشی و مدارس نیز که قرار بود 17 فوریه بازگشایی شوند، اعلام شده است این زمان قطعی نیست و بازگشایی آنها به تعویق افتاده است.

وزارت علوم چین به اساتید و دانشجویان خارجی هم اعلام نموده است چنانچه در تعطیلات عید بهار به کشورهای خود برگشته اند، فعلا به چین بازنگردند و پروازهای خود را لغو نمایند. از اساتیدی هم که در چین هستند خواسته شده است به مدت 2 هفته خود را در خانه قرنطینه نمایند و بعد از 2 هفته چنانچه نشانه های این ویروس در آن ها خود را نشان نداد، می توانند به دانشگاه ها مراجعه نمایند.

سازمان بهداشت دنیای هفته گذشته در نشستی اظهار داشت شیوع بیماری در حدی نیست که شرایط اضطراری دنیای اعلام گردد با این حال بعضی از کارشناسان بهداشت این سؤال را مطرح می نمایند که آیا چین می تواند بر این بیماری فایق آید؟

با این حال کمیسیون بهداشت چین روز گذشته اظهار داشت تمام توان و کوشش خود را برای یافتن واکسن ضد این ویروس به کار گرفته است.

دولت چین در اقدامی دیگر خرید و فروش حیوانات وحشی را که گفته می گردد منشا و عامل اصلی انتقال این بیماری هستند، ممنوع نموده است.

از سوی دیگر پیغام رسان ویچت که اصلی ترین شبکه اجتماعی چین است و تقریبا تمام شهروندان این کشور عضو آن هستند هشدار داد حساب کسانی که در موضوع ویروس کرونا شایعه پراکنی نمایند و باعث نگرانی مردم شوند بسته می گردد و به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

در پکن پایتخت چین هم به منظور اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از گسترش ویروس، از هفته گذشته فعالیت بیشتر مراکز فرهنگی و هنری این شهر مانند کتابخانه ملی پکن، شهر ممنوعه و کلیه مراکزی که قرار بوده است در آن ها فعالیت های مرتبط با سال نو چینی برگزار گردد تعطیل شده است همچنین بسیاری از سینماهای این کشور هم تعطیل شده اند.

مقامات بهداشتی در پکن به وسیله ارسال پیغامک به مردم از آن ها خواسته اند هنگام احوالپرسی با یکدیگر دست ندهند، بلکه ژست سنتی چینی یعنی همان احترام سنتی چینی را به جا بیاورند.

  • درباره ویروس جدید چه می دانیم؟

ویروس ووهان که از خانواده ویروس کرونا شناخته شده است، دوره نهفته نسبتا طولانی از چند روز تا 2 هفته دارد و همین باعث شده است تا زمانی که علائمی چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند از آن مطلع نشوند و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس ننمایند.

تا به امروز 6 نمونه از ویروس کرونا در دنیا کشف شده است و با این مورد تعداد آن به 7 مورد رسیده است. این ویروس جزو خانواده بزرگی از ویروس هاست که از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می گردد. در معمولی ترین حالت این ویروس باعث سرماخوردگی می گردد، اما در مواردی باعث نشانگان شدید حاد تنفسی یا همان سارس می گردد. نشانه های ابتلا به این ویروس در انسان تب، سرفه و تنگی نفس است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 15 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 647

به "چند نفر از مبتلایان به ویروس کورونای جدید در چین درمان شدند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چند نفر از مبتلایان به ویروس کورونای جدید در چین درمان شدند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید