چیپست درون اپل واچ سری 8 از پردازنده قدیمی استفاده می نماید

به گزارش لیسو، طبق آنالیز های اجرا شده، چیپست S8 که درون اپل واچ سری 8، واچ SE 2 و واچ اولترا تعبیه شده، دارای همان پردازنده موجود در تراشه های S6 و S7 است. باید خاطرنشان کنیم اپل در مراسم رونمایی از مدل های نو آیفون، تراشه موجود در اپل واچ های تازه نفس را صرفا با تراشه S5 و مدل های قدیمی تر از آن مقایسه کرد که حالا علت این کار تعیین شده است.

چیپست درون اپل واچ سری 8 از پردازنده قدیمی استفاده می نماید

این یعنی اگر اپل واچ سری 6 را هم بخرید، از همان پردازنده موجود در اپل واچ اولترا و دیگر مدل های تازه بهره مند می شوید. تراشه های S6، S7 و S8 دارای 32 گیگابایت ظرفیت هستند و پردازنده موجود در آن ها هم 2 هسته پردازشی را ارائه می دهد. اپل برای اپل واچ سری 6 که پردازنده تازهی ارائه داد، بیان کرد که پردازنده موردنظر نسبت به نسل قبلی 20 درصد سرعت بیشتری ارائه می دهد.

لازم به ذکر است این تراشه ها از لیتوگرافی 7 نانومتری بهره می برند. برای مقایسه باید بگوییم که تراشه های A14 و A15 مبتنی بر فناوری ساخت 5 نانومتری هستند و A16 با فناوری ساخت 4 نانومتری درون مدل های پرو آیفون 14 تعبیه شده است. به نظر می رسد مدیران اپل بر این باور هستند که کاربران اپل واچ به توان پردازشی بیشتری نیازی ندارند و در نتیجه طی 3 سال پیاپی، پردازنده تکراری مورد استفاده قرار گرفته است.

با توجه به اینکه شرکت TSMC به زودی فراوری انبوه تراشه های 3 نانومتری را شروع می نماید، باید ببینیم آیا سال آینده اپل واچ سری 9 با تراشه 3 نانومتری راهی بازار می گردد یا نه. همانطور که احتمالا می دانید، با بهبود فناوری ساخت، مصرف انرژی تراشه هم کاهش پیدا می نماید و در نتیجه عمر باتری اپل واچ به طور قابل توجهی افزایش خواهد یافت.

منبع: MacRumors

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 24 شهریور 1401 بروزرسانی: 24 شهریور 1401 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 2092

به "چیپست درون اپل واچ سری 8 از پردازنده قدیمی استفاده می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چیپست درون اپل واچ سری 8 از پردازنده قدیمی استفاده می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید