کاخ اگزینو گراد؛ یکی از کاخ های سلطنتی وارنا، عکس

به گزارش لیسو، کاخ اگزینو گراد یک جاذبه تاریخی و یک کاخ سلطنتی در شهر وارنا در کشور بلغارستان است. وارنا از شهرهای بزرگ و اصلی بلغارستان است که جاذبه های تاریخی و طبیعی فراوانی دارد و چون در نزدیکی دریای سیاه قرار گرفته است یک شهر محبوب برای گردشگران محسوب می شود.

کاخ اگزینو گراد؛ یکی از کاخ های سلطنتی وارنا، عکس

این شهر با داشتن جذابیت های طبیعی فراوان به یکی از مقاصد مهم گردشگری تبدیل شده است. اگرچه نباید وجود جذابیت های تاریخی را نادیده گرفت و باید در نظر داشت که این شهر جذابیت های تاریخی و تفریحی فراوانی نیز دارد. از جمله جذابیت های گردشگری و تاریخی این شهر یک کاخ تابستانی به نام کاخ اگزینو گراد است.

کاخ اگزینو گراد در خارج از شهر وارنا قرار گرفته است و در نزدیکی سواحل دریای سیاه قرار گرفته است که همین نزدیکی با دریا بر جذابیت های آن افزوده است. کاخ اگزینو گراد با داشتن معماری برگرفته از معماری عمارت های فرانسه و همچنین محوطه باغ مانند و بسیار زیبایش در نزد گردشگران بسیار محبوب است. گردشگران با خرید اینترنتی بلیط هواپیما می توانند با تورهای گردشگری به بلغارستان سفر و از جاذبه های متعدد و دیدنی این کشور دیدن کنند.

چرا بازدید از کاخ اگزینو گراد پیشنهاد می گردد؟

کاخ اگزینو گراد یک جاذبه تاریخی با اصالت و نشانی از تاریخ شهر پایتخت بلغارستان و جزو مهم ترین جاهای دیدنی وارنا است.

محوطه کاخ اگزینو گراد شبیه باغی فراخ و با چشم انداز بسیار جذاب است که برای گردشگران خاطره ای بسیار زیبا می آفریند.

این کاخ با قدمتی نزدیک به 200 سال از حیث معماری بسیار جذاب و دیدنی است.

گردشگران با سفر به وارنا علاوه بر بازدید از کاخ اگزینو گراد می توانند از جاذبه های متعدد و دیدنی دیگری که در این شهر وجود دارد نیز بازدید کنند.

تاریخچه کاخ اگزینو گراد

نام اصلی این کاخ به افتخار شاهزاده اسکندر، ساندروو بود، اما پس از کناره گیری وی و به سلطنت رسیدن پادشاه فردیناند، با حکمی از سال 1893 وی نام محل اقامت خود را به اگزینو گراد تغییر داد، این نام از نام یونان باستان و نام دریای سیاه الهام گرفته شده است که به معنی دریای مهمان نواز است. یعنی ترجمه اگزینو گراد می تواند هم شهری مهمان نواز و هم شهری در دریای سیاه باشد. ساخت کاخ بلافاصله پس از اهدا زمین آن توسط اسقف اعظم یونان در 16 مارس 1882 به کنیاز الکساندر باتنبرگ آغاز شد. در آن زمان، زمین تحت مالکیت دو صومعه کوچک به نام های مقدس دیمیتریوس و سنت کنستانتین بود.

متعاقباً کاخ اگزینو گراد به اولین اقامتگاه سلطنتی تبدیل شد. این تبدیل نیازمند تغیراتی در معماری بود که بوسیله نقشه های طراحی شده توسط دو معمار به نام های وینی ویکتور و رومپلمایر این تغییرات در سال 1885 انجام شد. کاخی که امروزه شاهد آن هستیم در زمان سلطنت کنیاز فردیناند به شکل امروزی تغییر پیدا کرد و فردیناند و همسرش در 1893 نام این مکان را تغییر دادند و همسر فردیناند در سال 1917 در همین کاخ درگذشت.

به دنبال لغو سلطنت در بلغارستان که در نتیجه همه پرسی تحت نظارت کمونیست ها در سال 1946 انجام شد، اگزینو گراد به اقامتگاه تابستانی مقامات کمونیست وقت تبدیل شد. تغییرات دموکراتیک در سال 1989، کاخ سلطنتی سابق را به اقامتگاه ریاست جمهوری و دولت تبدیل کرد ودرهای این کاخ برای بازدید عموم مردم باز شد. امروزه این کاخ پذیرای گردشگران و بازدیدکنندگان بسیاری است که همه ساله ازآن دیدن می کنند.

معماری کاخ اگزینو گراد

کاخ اگزینو گراد به داشتن یکی از بهترین معماری های بلغارستان شهرت دارد. این کاخ به سبک قلعه ها و بناهای فرانسوی در قرن هجدهم طراحی شده است یعنی سقفی که بالای آن فلزی است، آجرکاری های برجسته، بالکن های جذاب و برج ساعت دارد.

اگزینو گراد سه طبقه دارد. طبقه اول اتاق اصلی پذیرایی را در خود جای داده است، طبقه دوم: اتاق های خصوصی خانواده سلطنتی را در خود جای داده است و در طبقه سوم: اتاق خدمتکاران کاخ واقع شده است. مبلمان کاخ اگزینو گراد از چوب درختان ماهون و گردو ساخته شده است. لوستر غول پیکر و بسیار جذابی در کاخ نصب شده است که با تاج سلطنتی و نیلوفرهای طلایی که هدیه ای از خانه بوربن است، تزئین شده است. دستگیره های در اتاق ها نشان ملی تزار فردیناند را دارد. ساعت آفتابی موجود در کاخ نیز هدیه ای از ملکه ویکتوریا است.

محوطه سازی و طراحی پارک اگزینو گراد که توسط باغ های انگور احاطه شده است، از سال 1890 آغاز شد و طی چندین دهه اجرا شده است. در طی سالها، بیش از 50 هزار درخت برای این باغ خریداری و خاک حاصلخیزی نیز برای این مکان آورده شد. این پارک بیش از 310 گونه گیاهی از آسیا، آمریکای جنوبی، آفریقای شمالی و جنوب فرانسه را در خود جای داده است که همگی توسط فردیناند انتخاب شده است.

مساحت باغ بیش از 550 هکتار است. این طرح ترکیبی از هر دو سبک محوطه سازی انگلیسی و فرانسوی یعنی ترکیبی از شکل و شمایل باغ های انگلیسی و باغ های فرانسوی است. مجسمه های برنز ساخت فرانسه و مجسمه ای از نپتون بخش های مختلف باغ را زینت می دهند. این پارک همچنین دارای یک دریاچه کوچک و پر از زنبق است که بر جذابیت آن افزوده است.

نحوه دسترسی به کاخ اگزینو گراد

گردشگران می توانند از طریق اوتوبوس های حمل و نقل عمومی با شماره 109، 409، 51، 8 و 9 و از مرکز شهر به سمت کاخ اگزینو گراد بروند. البته از طریق تاکسی و از طریق مرکز شهر هم می توانند به سمت کاخ بروند.

زمان و هزینه پیشنهادی برای بازدید از کاخ اگزینو گراد

کاخ اگزینو گراد از دیدنی ترین جاذبه های تاریخی بلغارستان است که گردشگران برای بازدید از آن حدود 1 ساعت زمان نیاز دارند. برای بازدید از این کاخ هنگام خرید بلیط هواپیما خارجی وارنا، گردشگران می توانند همه روزه بجز دوشنبه ها، از ساعت 9 صبح تا 5 عصر مراجعه کنند. میزان هزینه ای که باید برای ورود به کاخ پرداخت گردد نیز حدود 4 یورو برای هر نفر است.

سایر محل های دیدنی نزدیک به کاخ اگزینو گراد

دولفیناریوم وارنا: 4.9 کیلومتر

باغ وحش وارنا: 5.5 کیلومتر

پارک آبی آکوامانیا: 7.6 کیلومتر

هتل های نزدیک به کاخ اگزینوگراد

هتل آمفورا: 1.3 کیلومتر

هتل آپارتمان پرپل استار: 2.5 کیلومتر

هتل دل سول: 3.2 کیلومتر

هتل کالینا: 3.4 کیلومتر

رستوران های نزدیک به کاخ اگزینو گراد

رستوران کارولینا: 1.3 کیلومتر

رستوران ویلا ماره: 3 کیلومتر

رستوران فیگارو: 3 کیلومتر

رستوران سو فرش پارک مارت: 5.3 کیلومتر

رستوران کاسا اوله: 6.9 کیلومتر

منبع: گردشبان
انتشار: 6 اسفند 1399 بروزرسانی: 6 اسفند 1399 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 1414

به "کاخ اگزینو گراد؛ یکی از کاخ های سلطنتی وارنا، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاخ اگزینو گراد؛ یکی از کاخ های سلطنتی وارنا، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید