کاهش 50 درصدی فراوری مسکن طی چند سال اخیر

به گزارش لیسو، دبیر کانون سراسری انبوه سازان مسکن کشور با بیان اینکه با کمبود شدید مسکن در بازار روبرو هستیم، گفت: فراوری مسکن با کاهش 50 درصدی در طول چند سال اخیر روبرو شده است.

کاهش 50 درصدی فراوری مسکن طی چند سال اخیر

فرشید پورحاجت در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به بحث کمبود مسکن در کشور اظهار کرد: عرضه و تقاضا در هر بازار اثرگذاری خود را دارد و در بازار مسکن شرایط به شکلی است که متأسفانه با کمبود شدید مسکن در کشور روبرو هستیم.

وی اضافه نمود: عدم توجه به تقویت حوزه فراوری مسکن و بی برنامگی در سال های گذشته در این حوزه باعث شده تا شاهد کاهش فراوری مسکن باشیم و این مساله زمینه ساز کمبود مسکن در کشور شده است.

این کارشناس بازار مسکن توضیح داد: با توجه به شرایطی که برای بازار فراوری مسکن به وجود آمده، هزینه های تمام شده فراوری نیز افزایش پیدا نموده و این مساله زمینه ساز عرضه کمتر مسکن و به وجود آمدن کمبود شدید مسکن در کشور شده است.

پورحاجت با اشاره به اینکه اکنون سقف فراوری مسکن در کشور سالانه 350 هزار واحد مسکونی است، عنوان نمود: تا سال 91 به صورت میانگین سالانه حدود 600 تا 800 هزار واحد مسکونی در کشور فراوری می شد اما به علت سیاست های مداخله گرانه دولت و سیاست هایی که بیشتر جنبه انبساطی داشته اند، فراوری مسکن با کاهشی 50 درصدی در طول چند سال اخیر روبرو شده است.

وی اضافه نمود: بی توجهی به فضای کسب و کار و عدم همخوانی سیاست های در نظر گرفته شده برای حوزه فراوری مسکن در کشور با این بخش، زمینه ساز به وجود آمدن مشکلاتی شده است که نتیجه آن کمبود شدید مسکن است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 243

به "کاهش 50 درصدی فراوری مسکن طی چند سال اخیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش 50 درصدی فراوری مسکن طی چند سال اخیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید