کرونا فروش محصولات الکترونیکی را کاهش داد

به گزارش لیسو، در سال 2019 فروش جهانی محصولات الکترونیکی به 2.16 میلیارد دستگاه رسید که 1.7 میلیارد آن را گوشی موبایل و 400 هزار دستگاه را کامپیوترها و لپ تاپ ها تشکیل دادند. انتظار می رود در امسال میلادی میزان فروش گوشی های هوشمند و کامپیوترها به ترتیب کاهشی 14.6 و 10.5 درصدی را تجربه نمایند.

کرونا فروش محصولات الکترونیکی را کاهش داد

مدیر ارشد تحقیقات گارتنر، Ranjit Atwal اعلام نموده:

کاهش تقاضا در بازار کامپیوتر می توانست بیشتر از پیش بینی ها باشد، با این حال شیوع کرونا و در نتیجه خانه نشین شدن مردم، دورکاری کارکنان و افزایش تقاضا برای خرید لپ تاپ ها، کروم بوک ها و تبلت های جدید را در پی داشت. موسسات آموزشی و دولتی نیز با افزایش هزینه خرید این دستگاه ها روبه رو شدند.

گارتنر در گزارش خود به این موضوع اشاره نموده که احتمال افزایش فروش دستگاه های قابل حمل مانند کروم بوک ها، لپ تاپ ها و تبلت ها در سال 2021 و 2022 وجود دارد، چرا که افراد بیشتری به سراغ دورکاری می فرایند و این موضوع خود باعث می گردد شرکت ها سیستم های دسکتاپ را با لپ تاپ ها جایگزین نمایند.

در پایان این گزارش گارتنر پیش بینی نموده که میزان فروش گوشی های 5G افزایش پیدا می نماید، اما شیوع کرونا در این رشد تاخیر ایجاد خواهد نمود. گارتنر انتظار دارد که گوشی های 5G در بازار به سهم 11 درصدی دست پیدا نمایند، اما تاخیر در عرضه پرچمدارهای 5G به همراه توسعه دیرهنگام زیرساخت ها در کشورهای مختلف، مانع از رشد بیشتر آن ها در بازار خواهد شد.

در ادامه سال گوشی های زیادی معرفی خواهند شد. باید منتظر ماند و دید عرضه پرچمدارهای جدید در نیمه دوم امسال میلادی مانند گوشی های سری گلکسی نوت 20 سامسونگ یا سری آیفون 12 اپل می تواند تغییری در میزان فروش محصولات الکترونیکی در امسال میلادی داشته باشد یا خیر.

منبع : دیجیاتو

منبع: آی تابناک
انتشار: 13 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 1001

به "کرونا فروش محصولات الکترونیکی را کاهش داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا فروش محصولات الکترونیکی را کاهش داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید