5 مودم رومیزی 4G برتر بازار ایران

به گزارش لیسو، مودم های 4G رومیزی نسبت به مودم های همراه مزایایی دارند که باعث می گردد توجه کاربران را به سوی خود جلب نمایند.

5 مودم رومیزی 4G برتر بازار ایران

مودم های رومیزی که سیم کارت می خورند و امکان استفاده از اینترنت همراه را فراهم می نمایند؛ نسبت به مودم های همراه و جیبی عظیم تر هستند؛ از پردازنده و رم قوی تری سود می برند تا قدرت پردازشی بیشتری داشته باشند.

این مودم ها دارای آنتن خارجی هستند تا آنتن دهی بهتری داشته باشند و در مکان های ضعیف از نظر آنتن دهی باز هم سرعت و کیفیت شبکه خوبی داشته باشند.

مجهز به انواع درگاه های ارتباطی از جمله درگاه LAN و WAN و درگاه های USB هستند تا بتوانید دستگاه هایی مانند لپ تاپ و کامپیوتر را به وسیله کابل شبکه به اینترنت وصل کرد یا از هارددیسک اکسترنال و پرینتر در شبکه سود برد.

مودم های رومیزی امکانات مدیریتی و نرم افزاری بیشتری دارند و همانند یک روتر رومیزی عمل می نمایند. شما می توانید انواع تنظیمات و ابزارها را در پنل مدیریتی این مودم ها پیدا کنید. مانند کنترل والدین، شبکه میهمان، سرور وی پی ان، ترافیک شبکه و کیفیت سرویس.

در حالی که غالب مودم های رومیزی فورجی در بازار ایران مانند هواوی B612 (ایرانسل TF-i60) در سطح متوسطی هستند و قابلیت های آن چنانی ندارد ولی باز می گردد چند مدل بسیار خوب برای معرفی پیدا کرد:

ایسوس 4G-AC68U

قیمت: 3.800.000 تومان

اگر می خواهید یک مودم 4G برای گیمینگ بخرید؛ در خرید ایسوس 4G-AC68U هیچ شکی نداشته باشید.

سرعت دانلود اینترنت موبایل این مودم 300 مگابیت و در رده LTE Cat6 یا همان 4.5G است ولی سرعت وای فای آن به مرز 2 گیگابیت می رسد. یک مودم دوبانده AC1900 بسیار قدرتمند و مجهز که برای گیمینگ، استریم ویدیو، ویرایش فایل های عظیم و رندر مناسب است.

سه آنتن خارجی دارد که دو آنتن به طور اختصاصی برای موبایل و 1 آنتن برای وای فای است. البته، 2 آنتن داخلی هم برای وای فای دارد. 4 درگاه گیگابیتی LAN به همراه 1 درگاه گیگابیتی WAN دارد تا بتوانید هر دستگاهی را به آن به وسیله کابل شبکه وصل کنید. یک درگاه USB 3.0 و یک شیار سیم کارت هم دارد.

در پنل مدیریتی این مودم انواع ابزارها و امکانات را خواهید یافت. قابلیت تنظیم کردن وی پی ان سرور را دارد و از Dual WAN پشتیبانی می نماید. مودم DSL-AC68U (مدل DSL نه 4G) را در سایت شبکه چی به طور مفصل آنالیز کردیم

ایسوس 4G-AC53U

قیمت: -

دو مودم 4G-AC55U و 4G-AC53U نزدیک به هم هستند و گاهی با هم اشتباه گرفته می شوند ولی تفاوت های اساسی با هم دارند.

مودم 4G-AC53U در رده LTE Cat6 با سرعت دانلود 300 مگابیت و وای فای رده AC750 با سرعت 750 مگابیت است.

مودم 4G-AC55U در رده LTE Cat4 با سرعت دانلود 150 مگابیت و وای فای رده AC1200 با سرعت 1200 مگابیت است.

توصیه ما این است که خواستید یکی از این مودم ها را بخرید؛ ابتدا سراغ 4G-AC53U بروید و بعد 4G-AC55U را بخرید؛ چون سرعت موبایل 4G-AC53U بیشتر است.

هر دو مودم 4G برای مصارف رومیزی، بازی و استریم مناسب هستند و از درگاه های LAN و WAN گیگابیتی، آنتن های خارجی موبایل و وای فای، درگاه USB 3 و امکانات نرم افزاری همیشگی ایسوس سود می برند.

در سایت شبکه چی درباره مودم ایسوس 4G-AC55U آنالیز مفصلی انجام دادیم.

هواوی B618

قیمت: 3.300.00 تومان

مودم های هواوی قدرت و امکانات مودم های ایسوس را ندارند ولی کاملا برای ارتباطات موبایل طراحی شدند. مزیت عظیم مودم هواوی B618 در سرعت 600 مگابیتی آن است.

مودمی در رده LTE Cat11 که قطعا سریع ترین مودم رومیزی 4G در بازار ایران خواهد بود.

از نظر سرعت وای فای مانند مودم های ایسوس قوی نیست. وای فای دو بانده را پشتیبانی می نماید و 64 کاربر به طور همزمان می توانند به آن وصل شوند. از MIMO 4×4 پشتیبانی می نماید و دارای 4 آنتن داخلی است.

1 درگاه LAN، یک درگاه WAN، یک درگاه USB 2.0، یک درگاه RJ11 و دو سوکت TS-9 برای نصب آنتن خارجی دارد.

برای مصارف چند کاربری و چند وظیفه گی مناسب است. می توانید روی استریم ویدیوی خوب آن حساب باز کنید ولی برای گیمینگ مناسب نیست.

هواوی B525

قیمت: 2.200.000 تومان

هواوی مودم های رومیزی زیادی در رده LTE Cat6 دارد که معروف ترین آن در ایران مودم B612 یا TF-i60 است.

هواوی B525 هم در رده LTE Cat6 با سرعت 300 مگابیت است ولی نسبت به B612 از پردازنده قوی تری (Cortex A9) برخوردار بوده و در سرعت وای فای عملکرد بهتری دارد.

برای کاربران خانگی هواوی B525 یک مودم رومیزی ایده آل است. قابلیت نصب آنتن خارجی دارد و از درگاه های LAN و USB سود می برد. 64 کاربر به طور همزمان می توانند به این مودم وصل شوند و در پنل مدیریتی آن می توان امکانات در خور توجهی یافت.

در این مطلب به طور مفصل درباره مزایای مودم هواوی B525 صحبت کردیم.

تی پی لینک Archer MR600

قیمت: 2.950.000 تومان

جدیدترین مودم 4G LTE شرکت تی پی لینک در بازار ایران، قوی ترین هم هست. یک مودم LTE Cat6 با سرعت 300 مگابیت و سرعت وای فای 1200 مگابیت که از هر نظر برای مصارف خانگی و حتی اداری مناسب می گردد.

تی پی لینک دو مودم دیگر به نام های MR200 و MR400 دارد که باز هم جزو بهترین مودم های رومیزی بازار هستند ولی هریک در سرعت موبایل یا سرعت وای فای به پای MR600 نمی رسند.

این مودم مجهز به قابلیت مش وای فای است؛ از دو آنتن خارجی پشتیبانی می نماید و از چهار درگاه اترنت گیگابیتی پشت دستگاه سود می برد که یک درگاه LAN/WAN و سه درگاه دیگر LAN است.

اگر دوست دارید درباره مودم تی پی لینک Archer MR600 بیشتر بدانید؛ مطلب نگاهی به مودم رومیزی 4.5G تی پی لینک Archer MR600: همه مزایا مال تو است را بخوانید.

به روزرسانی فروردین 99 با توجه به اینکه چند مدل مودم روتر VDSL جدید وارد بازار ایران شده و مدل های قدیمی از بازار خارج شدند؛ این…

شرکت ایرانسل به مناسب سال جدید از چندین مودم 4G و TD-LTE خود رونمایی نموده و با تخفیف ویژه به همراه سیم کارت و بسته اینترنت…

آیا مودم های رومیزی از سیم کارت پشتیبانی می نمایند؟ یعنی می گردد روی آن ها سیم کارت یک اپراتور را انداخت و به اینترنت موبایل وصل شد؟ شاید برای بسیاری…

هفته ها ماندن در خانه از ترس کرونا و جلوگیری از شیوع این ویروس خطرناک و منحوس، بدون اینترنت غیرممکن است. تازه اگر دورکاری، کار در…

مدت ها است بازار ایران تشنه عرضه مودمی است که از فرکانس های اینترنت موبایل 4G و TD-LTE با هم پشتیبانی کند ولی قفل شده توسط یک…

مودم های همراه و فورجی قابلیت روتری و وای فای دارند تا کاربران بتوانند گوشی تلفن همراه، نوت بوک، کامپیوتر، تبلت و دیگر تجهیزات خود را به آن ها…

ایرانسل در اطلاعیه ای به طور رسمی فروش دوباره مودم FD-M40 را روی سایت خود شروع کرد. این مودم با قیمت 650.900 هزار تومان به همراه…

به زودی شاهد ورود مودم 4.5G ایسوس 4G-AC53U به بازار ایران با گارانتی سه ساله شرکت آوانگ خواهیم بود. هنوز قیمت این مودم معین نشده است…

منبع: شبکه چی
انتشار: 13 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 912

به "5 مودم رومیزی 4G برتر بازار ایران" امتیاز دهید

7 کاربر به "5 مودم رومیزی 4G برتر بازار ایران" امتیاز داده اند | 3.3 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 مودم رومیزی 4G برتر بازار ایران"

1 دیدگاه

مجتبی تپل 7 آذر 1400

مچکریم

پاسخ به مجتبی تپل
* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید