کشف بیش از 600 تن فرآورده خام دامی ناسالم در استان یزد

به گزارش لیسو، مدیرکل دامپزشکی استان یزد گفت: در یک سال گذشته 670 تن فرآورده خام دامی که از دید سازمان دامپزشکی مشکلاتی داشته معدوم شده است.

کشف بیش از 600 تن فرآورده خام دامی ناسالم در استان یزد

علی فاتحی نیا مدیرکل دامپزشکی استان یزد در نشست با متصدیان دامپزشکی بافق گفت: یک بخشی از رسالت سازمان دامپزشکی به سلامت جامعه بر می گردد که با کوشش هایی که در مزارع پرورشی و نظارت هایی که در کشتارگاه ها و مراکز عرضه انجام می گردد، در نهایت یک فرآورده سالم با نظارت های از مزرعه تا سفره، به دست مردم می رسد.

او ادامه داد: این جایگاه حقیقی مجموعه دامپزشکی است که به عنوان یک فیلتر عمل می نماید تا یک محصول سالم سر سفره مردم برود.

فاتحی نیا توضیح داد: استان یزد 9 کشتارگاه دام سنتی و صنعتی و پنج کشتارگاه صنعتی طیور فعال دارد که به صورت روزانه در حال استحصال گوشت هستند.

او ادامه داد: تمام فرآیند استحصال گوشت با حضور همکاران ما در بخش دولتی و خصوصی و در قالب ناظرین بهداشتی و بعلاوه ناظرین شرعی، در کشتارگاه ها اتفاق می افتد که ما بتوانیم شاهد استحصال گوشت بهداشتی و حلال باشیم.

مدیرکل دامپزشکی استان گفت: بخش دیگر خدمات ما، کنترل و پیشگیری از بیماری های دامی از جمله بیماری های واگیردار دامی و بیماری های مشترک بین دام و انسان است که با عملیات هایی مانند تست، کشتار دام و واکسیناسیون، انجام می گردد.

در خاتمه این نشست از متصدیان مراکز برتر فرآورده های خام دامی شهرستان با حضور مسئولان تقدیر شد.

خبرنگاران یزد یزد

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 20 مهر 1401 بروزرسانی: 20 مهر 1401 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 2105

به "کشف بیش از 600 تن فرآورده خام دامی ناسالم در استان یزد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف بیش از 600 تن فرآورده خام دامی ناسالم در استان یزد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید