کمیته مجلس نمایندگان آمریکا استیضاح ترامپ را به رأی می گذارد

به گزارش لیسو، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، یک مقام مطلع در کنگره آمریکا روز شنبه گفت که کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا در روزهای آینده قطعنامه ای را به رأی می گذارد که به روند تحقیقات این کمیته پیرامون استیضاح دونالد ترامپ جنبه رسمی می بخشد.

کمیته مجلس نمایندگان آمریکا استیضاح ترامپ را به رأی می گذارد

هدف این کمیته- که تحت کنترل دموکراتهاست- آنست که تا سرانجام سال میلادی جاری در مورد ارائه مواد قانونی مربوط به استیضاح به مجلس نمایندگان آمریکا تصمیم گیری کند.

به گفته این مقام مطلع که خواست نامش فاش نشود، اوایل روز چهارشنبه اعضای کمیته قضایی مجلس نمایندگان به قطعنامه ای رأی خواهند داد که روند این تحقیقات را به شیوه ای بهتر معین خواهد نمود.

گغتنی است که رویکرد رایج این کمیته در مورد استیضاح به دلیل احتراز از رویه قضایی در جریان تحقیقات خود علیه ریچارد نیکسون و بیل کلینتون رؤسای جمهور سابق آمریکا مورد انتقاد جمهوریخواهان است.

با این حال، جرالد نادلر رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا بیشتر بر یافته های تحقیقات رابرت مولر بازپرس ویژه در پرونده مداخله ادعایی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا و شواهدی دال بر تقلای ترامپ جهت اشکال تراشی در روند اجرای تحقیقات تمرکز نموده است.

در پی شهادت رابرت مولر در ماه ژوئیه، نادلر روند تحقیقات این کمیته را برای آنالیز ادعاها در مورد ترکیب نامناسب منافع تجاری ترامپ با نقش وی در مقام رئیس جمهور و همچنین پرداخت حق السکوت از جانب وی به زنانی که با آنان رابطه نامشروع داشته، گسترش داد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 387

به "کمیته مجلس نمایندگان آمریکا استیضاح ترامپ را به رأی می گذارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمیته مجلس نمایندگان آمریکا استیضاح ترامپ را به رأی می گذارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید