کنگره الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت 20 خردادماه برگزار می گردد

به گزارش لیسو، معاون علمی مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت از برگزاری کنگره اسلامی ایرانی پیشرفت در روزهای 20 تا 25 خردادماه اطلاع داد.

کنگره الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت 20 خردادماه برگزار می گردد

از پروفایل اینستاگرام behrouz azand دیدن نمایید.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، هادی اکبرزاده معاون علمی مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت با اشاره به اینکه کنگره اسلامی ایرانی پیشرفت از سال 90 و حدود یک دهه است که آغاز شده، گفت: این الگو بالاترین سند سیاست گذاری کشور است که همه اسناد دیگر ذیل آن قرار می گیرد و در این دوره با بهره گیری از ظرفیت علمی کشور الگو تهیه و به مراحل نهایی خود نزدیک شده و از آغاز سال 1400 شمسی وارد مرحله اجرا می گردد.

اکبرزاده با بیان اینکه اسناد مختلفی را در این 40 سال طراحی کردیم، اضافه نمود: باید نوعی هماهنگی و اولویت بندی شکل گیرد که در قالب سندبالادستی همه اسناد، این هماهنگی ایجاد می گردد و این الگو چنین نقشی دارد و مانند چتری است که تمام اسناد راهبردی کشور را ذیل خود قرار داده و همه را با هم هماهنگ می نماید.

معاون علمی مرکز الگوی اسلامی-ایرانی پیشرفت با اشاره به اینکه تحقیقی درباره علت اجرا نشدن دیگر اسناد در کشور انجام دادیم، اعلام کرد: ما برای این موضوع آسیب شناسی برگزار کردیم و یک موضوع این است که باید نوعی تقسیم کار ملی برای اجرای سند انجام دهیم؛ یعنی تعیین باشد هربخشی چه مسئولیتی دارد و این از جمله کار هایی است که در الگو برای پاسخگویی دیگر بخش ها وجود دارد.

وی اضافه نمود: ظرفیت های کشور محدود است و نمی توانیم همه خواسته ها را به یکباره مطالبه کنیم و به اولویت بندی و برهه بندی زمانی احتیاج داریم که در الگو صورت گرفته و مثلا تعیین کردیم در 10 سال اول و دوم باید روی چه مسائلی تکیه کنیم و در خیلی از بخش ها و اسناد این کار انجام نشده است.

اکبرزاده درباره کم و کیف برگزاری همایش الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت گفت: ما دو همایش را امروز و فردا آغاز می کنیم که سیزدهمین کنگره پیشگامان پیشرفت است که مخاطب آن جوانان، دانشجویان، طلاب و اقشار مختلف هستند و عنوان آن را جوانان و الگوی اسلامی-ایرانی پیشرفت گذاشتیم و با نگاه جوانان باید ببینیم که این الگو چگونه است.

وی اضافه نمود: بخش دوم که از 20 تا 25 خرداد با نام الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، زمینه های تحقق و ضمانت اجرا است و مخاطب آن شخصیت های علمی و پژوهشگران و اساتید حوزه و دانشگاه هستند؛ بنابراین، موضوع مشترک است، اما مخاطبان آن دو قشر متفاوت جامعه هستند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 18 مرداد 1399 بروزرسانی: 21 دی 1400 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 1010

به "کنگره الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت 20 خردادماه برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کنگره الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت 20 خردادماه برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید