198 هزار نفر واجد شرایط رای دادن در حوزه انتخابیه غرب گلستان

به گزارش لیسو، خبرنگاران/گلستان دبیر ستاد انتخابات گلستان گفت: در مرحله دوم انتخابات مجلس یازدهم در حوزه انتخابیه غرب استان گلستان، 198 هزار و 712 نفر واجد شرایط رای دادن هستند.

198 هزار نفر واجد شرایط رای دادن در حوزه انتخابیه غرب گلستان

حمیدرضا ملک حسینی در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در استان گلستان از مجموع 7 کننده در شش حوزه انتخابیه، در دور نخست انتخابات مجلس یازدهم تکلیف 6 کننده در پنج حوزه انتخابیه تعیین شد و انتخاب کننده در حوزه انتخابیه شهرستان های کردکوی، بندرگز، گمیشان و بندر ترکمن به مرحله دوم کشیده شد.

وی اعلام نمود: انتخابات مرحله دوم از ساعت 8 صبح امروز در سطح این چهار شهرستان آغاز شده و تا ساعت 18 ادامه خواهد داشت. به احتمال زیاد این زمان تمدید نخواهد شد و از مردم درخواست داریم در زمان آغاز انتخابات نسبت به رای دادن اقدام کنند.

دبیر ستاد انتخابات گلستان در خصوص واجدین شرایط رای دادن، گفت: همه متولدین 21 شهریورماه سال 1381 به قبل می توانند در انتخابات مشارکت کنند. افرادی که در دور اول انتخابات مجلس یازدهم در حوزه انتخابیه دیگری رای دادند، نمی توانند در انتخابات امروز رای بدهند.

ملک حسینی اعلام نمود: در دور اول در این حوزه انتخابیه 193 هزار و 716 نفر واجد شرایط رای دادن بودند که این تعداد در دور دوم به 198 هزار و 712 نفر رسید. میزان مشارکت مردم این حوزه انتخابیه در دور اول انتخابات، 61 درصد بوده است.

وی با اشاره به فعال شدن 244 شعبه اخذ رای در سطح این چهار شهرستان، گفت: از این تعداد 230 صندوق ثابت و 14 صندوق سیار است. همچنین 121 شعبه در شهرها و 123 شعبه در روستاها فعال شده است.

دبیر ستاد انتخابات گلستان با بیان اینکه 3660 نفر از عوامل اجرایی در فرایند انتخابات مشارکت دارند، شرح داد: رای دهندگان کارت ملی و شناسنامه به همراه داشته باشند.

ملک حسینی با تأکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی در شعب اخذ رای، گفت: در تمامی شعب اخذ رای یک کارشناس بهداشت مستقر است و بر رعایت پروتکل های بهداشتی نظارت می کند. مواد ضدعفونی کننده و ماسک در شعب اخذ رای فراهم شده است.

وی تأکید کرد: طرفداران کاندیدا پیروز در انتخابات از راه اندازی کارناوال شادی به طور جد پرهیز کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 آبان 1399 بروزرسانی: 3 آبان 1399 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 1166

به "198 هزار نفر واجد شرایط رای دادن در حوزه انتخابیه غرب گلستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "198 هزار نفر واجد شرایط رای دادن در حوزه انتخابیه غرب گلستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید