7 عامل موثر در طراحی دکوراسیون اتاق خواب

به گزارش لیسو، در عصر حاضر دکوراسیون داخلی از جمله موضوعات مطرح در دنیای معماریست. با انجام دکوراسیون داخلی میتوان خانه را به مکانی زیبا و دوست داشتنی تبدیل کرد. خانه ای که در دکوراسیون آن از سبک های متنوع طراحی و معماری استفاده شده هم از نظر زیبایی و هم از نظر ارزش در رده بالاتری نسبت به یک خانه معمولی واقع شده است.

7 عامل موثر در طراحی دکوراسیون اتاق خواب

یکی از شخصی ترین و خصوصی ترین بخش های خانه اتاق خواب است. این مکان پناهگاهی مناسب برای کسب آرامش و رفع خستگی های ناشی از فعالیت های روزانه محسوب میشود. دکوراسیون اتاق خواب از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و طبق سلیقه شخصی افراد صورت میگیرد. افراد با توجه به روحیه و سلیقه شخصی خود طرح و رنگ دکوراسیون اتاق خود را تعیین میکنند. اتاق خواب باید به نحوی طراحی شود که باعث یکنواختی و دلزدگی نشود, بلکه حس آرامش و نشاط را منتقل کند. المان های متفاوتی در طراحی دکوراسیون اتاق خواب موثر هستند که در ادامه به آنها پرداخته شده است.

نصب آثار هنری بر روی دیوار

اگر دیوار اتاق خواب شما خالی ست میتوانید یک اثر هنری بر روی آن نصب کنید. هر نوع اثری که با سلیقه شما مطابقت دارد را میتوانید انتخاب کنید از جمله یک تابلو نقاشی, پوستر, کلکسیونی از قاب عکس های خانوادگی و … . آنها را میتوان بر روی دیوار بالای سر تخت و یا بقیه دیوارهای اتاق نصب کرد. ایده های خلاقانه در تزئین دیوار خالی اتاق خواب نقش موثری در زیباترسازی فضای اتاق ایفا میکند.

تخت خواب با تاج بلند

در خرید تخت خواب خود به این نکته دقت داشته باشید که تخت خواب هایی با تاج بلند انتخاب کنید. این نوع تخت ها جلوه اتاق شما را بهتر نما میدهند و به زیبایی دکوراسیون اتاق جذابیت میبخشند. در حین ورود به اتاق خواب اولین المانی که نظر شما را جلب میکند تخت خواب است, بنابراین در انتخاب مدل آن دقت کنید.

وسایل دکوراتیو متالیک

از المان های متالیک در طراحی دکوراسیون اتاق خواب استفاده کنید. استفاده از وسایل براق از جنس شیشه و یا فلز با روکش طلا و نقره به دلیل انعکاس نور نمای اتاق شما را جذاب تر میکنند. لازم به ذکرر است که استفاده بیش از حد از این وسایل دکوراتیو باعث ایجاد ناهماهنگی در اتاق شده و نوعی دلزدگی ایجاد میکند.

کوسن های رنگارنگ

رنگ های خنثی تسکین دهنده و آرام بخش هستند اما عدم استفاده از کنتراست باعث ایجاد خستگی و یکنواختی میشود. شما میتوانید ترکیبی از رنگ ها را تنها با استفاده از بالشتک ها و کوسن های رنگارنگ به دکوراسیون خود اضافه کنید. رنگ کوسن ها باید با رنگ اصلی دکوراسیون داخلی تضاد داشته باشد.

گل و گیاه

استفاده از گل و گیاه طبیعی در اتاق خواب حس ناب زندگی را به ارمغان می آورد. گیاهان نه تنها رنگ, کنتراست و حسی از طبیعت را در اتاق ایجاد میکنند بلکه به تصویه هوا نیز کمک میکنند. امروزه با استفاده از گیاهان آپارتمانی میتوان زیبایی را در خانه های کوچک به ارمغان آورد و از زیبایی آنها لذت برد.

روتختی

تخت خواب شما مهمترین فاکتور در دکوراسیون اتاق خواب محسوب میشود. اگر پتو یا روتختی شما خسته کننده و تکراری شده آن را تعویض کنید. انتخاب روتختی باید بر اساس تن رنگ اصلی در دکوراسیون اتاق انتخاب شود. در تصویر زیر همانگونه که مشاهده میکنید در اتاق خوابی که رنگ دیوار آن مشکی است برای ایجاد هارمونی از روتختی به رنگ تیره استفاده شده است.

چراغ کنار تخت خواب

هر تخت خوابی نیازمند یک عدد چراغ بر روی میز پاتختی دارد. با کمترین هزینه میتوان چراغی را تهیه نمود که علاوه بر تامین روشنایی ملایم اتاق خواب نقش یک عنصر دکوراتیو را نیز ایفا کند. چراغ های تزئینی زیبا در رنگ ها و مدل های متفاوتی وجود دارند, با توجه به نوع دکوراسیون اتاق خود و رنگ اصلی آن میتوانید نورپردازی اتاق خواب خود را انجام دهید.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 24 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 591

به "7 عامل موثر در طراحی دکوراسیون اتاق خواب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 عامل موثر در طراحی دکوراسیون اتاق خواب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید