آمار صحیحی در بخش مسکن وجود ندارد

به گزارش لیسو، مصطفی قلی خسروی در پاسخ به این سؤال که اخیراً مرکز آمار گزارشی ارائه نموده که نشان می دهد قیمت مسکن در دی ماه 3 درصد افزایش داشته است آیا رشد قیمت مسکن صحت دارد، گفت: در سال های خیلی دور یکی از نمایندگان مجلس به صراحت اعلام می کردند که قیمت مسکن افزایش یافته است. بعد از کنکاش تعیین شد که این افراد خودشان بساز و بفروش بودند و قصد داشتند با این اظهارات قیمت مسکن را افزایش دهند.

آمار صحیحی در بخش مسکن وجود ندارد

جهت دریافت خدمات پتینه سقف منزل با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

وی تأکید کرد: مشاوران املاک کف بازار هستند و وقتی همین امروز از بعضی همکاران در بیشتر نقاط شهر تهران پرسیدیم که آیا قیمت مسکن افزایش داشته است، اعلام کردند: خریداری در بازار وجود ندارد که قیمت مسکن بخواهد افزایش یابد.

خسروی با اشاره به اینکه چرا بعضی قصد دارند اقتصاد را فلج نمایند، گفت: اقتصاد باید گردش پول و تراکنش اقتصادی داشته باشد. مسکن به طور مستقیم با بیش از 174 شغل ارتباط دارد پس وقتی بخش مسکن رونق بگیرد اقتصاد کلان نیز می تواند از شرایط مناسبی برخوردار گردد.

وی توضیح داد: آمار صحیحی در بخش مسکن متأسفانه وجود ندارد که حتی سامانه املاک و مستغلات کشور 26 درصد پرت معامله دارد.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک در پاسخ به این سؤال که اینکه سامانه املاک پرت معامله دارد یعنی چه، گفت: در بعضی معاملات بعضی قراردادها بنابه دلایلی ثبت نمی گردد به همین منظور ما بازرسان را به بعضی بنگاه های املاک فرستادیم تا شرایط را آنالیز نمایند. به هر حال به نظر می رسد شاید این اقدام برای فرار از اقتصادیات باشد.

خسروی در پاسخ به این سؤال آیا سال آینده قیمت مسکن افزایش خواهد یافت، گفت: سال آینده قیمت مسکن رشدی در حدود زیر نرخ تورم عمومی خواهد داشت.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 11 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 720

به "آمار صحیحی در بخش مسکن وجود ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمار صحیحی در بخش مسکن وجود ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید