آمریکا از میزبانی هیئت طالبان افغانستان توسط چین، پشتیبانی می نماید

به گزارش لیسو، خبرنگاران: نماینده ویژه سابق آمریکا در امور افغانستان و پاکستان با اشاره به سفر ماه گذشته هیئت طالبان افغانستان به چین خاطرنشان کرد که آمریکا از میزبانی هیئت طالبان توسط چین پشتیبانی می نماید.

آمریکا از میزبانی هیئت طالبان افغانستان توسط چین، پشتیبانی می نماید

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، جیمز دابینز نماینده سابق آمریکا در امور افغانستان و پاکستان در یک گفت وگوی تلویزیونی اظهار داشت که چین با استفاده از نفوذش بر پاکستان توانایی متقاعد کردن اسلام آباد علیه تروریسم را دارد.

وی اضافه نمود: امکان نابودی کامل تروریسم توسط دولت پاکستان در این کشور ضعیف است و واشنگتن به اسلام آباد در زمینه صلح با طالبان اعتماد کامل را ندارد.

به گزارش بعضی منابع، ملا دین محمد عضو تاجیک تبار دفتر طالبان افغانستان در قطر در راس هیئتی ماه گذشته به چین سفر نموده است.

هرچند تاکنون جزئیاتی از این سفر منتشر نشده اما جیمز دابینز از همکاری چین در روند صلح افغانستان استقبال نموده است.

نماینده ویژه سابق آمریکا در امور افغانستان و پاکستان تأکید کرد: آمریکا از میزبانی هیئت طالبان توسط چین پشتیبانی می نماید.

وی توضیح داد: پاکستان به عنوان یکی از مراکز مهم هراس افکنی در دنیا معرفی شده است که بسیاری از گروه های تروریستی در این کشور از گذشته تاکنون مراکز آموزشی دارند.

دابینز همچنین در خصوص خروج کامل نیروهای آمریکا از افغانستان نیز گفت: این تصمیم از سوی باراک اوباما رئیس جمهور کنونی آمریکا گرفته نخواهد شد بلکه رئیس جمهور آینده در خصوص آن تصمیم خواهد گرفت.

این مقام ارشد آمریکایی اذعان داشت که خروج کامل نیرو از افغانستان حتی در مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا در سال آینده تاثیرگذار است.

وی ادامه داد: در جدول زمانی خروج نیروها از افغانستان نیز به احتمال زیاد بازنگری خواهد شد و این مسئله به ظرفیت های محمد اشرف غنی رئیس جمهور و عبدالله عبدالله رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی افغانستان نیز مرتبط است.

پ

منبع: تسنیم
انتشار: 4 دی 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 551

به "آمریکا از میزبانی هیئت طالبان افغانستان توسط چین، پشتیبانی می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا از میزبانی هیئت طالبان افغانستان توسط چین، پشتیبانی می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید