الزام شرکت های فناوری به پرداخت هزینه اخبار رسانه های استرالیایی

به گزارش لیسو، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، استرالیا تصمیم دارد در هفته جدید قانون جنجال برانگیزی را به مجلس ارائه کند که طبق آن شرکت های بزرگی مانند گوگل و فیس بوک مجبور خواهند شد برای انتشار محتوای رسانه های محلی به آنها هزینه پرداخت نمایند.

الزام شرکت های فناوری به پرداخت هزینه اخبار رسانه های استرالیایی

جاش فرایدنبرگ وزیر خزانه داری استرالیا در یک بیانیه ایمیلی نوشت: از 15 فوریه 2021 میلادی لایحه مذکور توسط مجلس کشور آنالیز می گردد.

استرالیا نخستین کشوری است که گوگل وفیس بوک را به پرداخت هزینه برای اخبار رسانه های محلی ملزم می نماید و به همین دلیل بسیاری از دولت ها در سراسر دنیا جهت تصویب قانون مذکور را به دقت دنبال می نمایند.

هرچند نمایندگان هر دو حزب سیاسی کشور از این قانون پشتیبانی می نمایند، اما گوگل آن را ناکارآمد می داند و تا به امروز بارها سعی نموده از پیشرفت آن جلوگیری کند. این شرکت فناوری آمریکایی تهدید نموده بود در صورت تصویب قانون پرداخت هزینه به رسانه های محلی، سرویس جستجوی خود را در استرالیا مسدود می نماید.

اما با این وجود هفته گذشته گوگل پلتفرمی در این کشور ایجاد کرد که اخباری در آن منتشر می گردد که بهای آنها پرداخته شده است و به همین دلیل با 7 نشریه استرالیایی قرارداد امضا شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 اسفند 1399 بروزرسانی: 23 اسفند 1399 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 1447

به "الزام شرکت های فناوری به پرداخت هزینه اخبار رسانه های استرالیایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الزام شرکت های فناوری به پرداخت هزینه اخبار رسانه های استرالیایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید