فراوری شارژر اتوماتیک برای پهپادها

به گزارش لیسو، به گزارش خبرنگاران به نقل از انگجت، این سیستم شارژ اتوماتیک که ظرف چهار سال آینده تکمیل می گردد می تواند انرژی مورد احتیاج صدها پهپاد را تأمین کند.

فراوری شارژر اتوماتیک برای پهپادها

سیستم یادشده که پهپادها با اتصال اتوماتیک به آن شارژ می شوند، جایگزین ایستگاه های شارژ زمینی متصل به وسایل نقلیه زرهی می گردد. تکمیل این طرح توسط محققان دانشگاه ایلینیوز صورت می گیرد و بودجه ای 8 میلیون دلاری به این کار اختصاص یافته است.

قرار است یک سیستم شناسایی شارژرهای اتوماتیک نیز به پهپادهای ارتش آمریکا اضافه گردد تا آنها بتوانند نزدیک ترین مرکز شارژ اتوماتیک به خودشان را شناسایی نمایند و به سمت آنها پرواز نمایند.

شارژ باتری پهپادها معمولاً تنها برای نیم ساعت پرواز آنها کافی است و فناوری شارژ اتوماتیک می تواند اجرای مأموریت های مختلف نظامی و گشت زنی با استفاده از پهپادها را تسهیل کند. همچنین با این کار دیگر پهپادها برای شارژ مجدد احتیاجی به بازگشت به نقطه حرکت ندارند و این کار می تواند به وسیله اتصال به مرکز شارژ اتوماتیک در نزدیک محل مأموریت صورت بگیرد.

مزیت دیگر این نوآوری عدم احتیاج به حمل هزاران باتری توسط نیروهای نظامی برای تأمین برق پهپادهاست. این فناوری را می توان در آینده برای تسهیل شارژ وسایل نقلیه خودران نیز به کار گرفت.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 آبان 1399 بروزرسانی: 24 آبان 1399 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 1215

به "فراوری شارژر اتوماتیک برای پهپادها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری شارژر اتوماتیک برای پهپادها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید