انتقاد اتحادیه اروپا از آمریکا به دلیل لغو معافیت های هسته ای ایران

به گزارش لیسو، اتحادیه اروپا از تصمیم دولت آمریکا در لغو معافیت های مربوط به همکاری صلح آمیز هسته ای با ایران انتقاد کرد.

انتقاد اتحادیه اروپا از آمریکا به دلیل لغو معافیت های هسته ای ایران

با ما سفر کنید و با تور ترکیبیی اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش اتحادیه اروپا از تصمیم دولت آمریکا در لغو معافیت های مربوط به همکاری صلح آمیز هسته ای با ایران انتقاد کرد.

بر این اساس، پیتر استاتو، سخنگوی اتحادیه اروپا اظهار داشت: ما از تصمیم دولت ترامپ در لغو معافیت های هسته ای با ایران متاسفیم. همکاری ما با ایران درباره پروژه های هسته ای این کشور به ما اطمینان می داد که تهران از این تاسیسات برای اهداف دیگری استفاده نخواهد کرد.

وی خاطر نشان کرد: جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نقش ویژه ای در هماهنگی های مربوط به کمیسیون برجام دارد. ما با تمامی طرف ها برای رایزنی درباره گام های بعدی در تماس هستیم.

پیش تر جوزف بورل نیز از تصمیم دولت ترامپ درباره همکاری های هسته ای با ایران انتقاد نموده بود.

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا دو روز پیش از انتها معافیت های مربوط به همکاری های هسته ای با ایران اطلاع داد. وی اظهار داشت: من به معافیت های مربوط به همکاری های هسته ای با ایران در قالب برجام انتها دادم. این تصمیم پس از 60 روز اجرایی خواهد شد. با گسترش فعالیت های هسته ای ایران آشکار شد که باید این همکاری ها انتها پذیرد. کوشش های بیشتر برای زیاده خواهی هسته ای از سوی ایران منجر به فشار بیشتر به تهران خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: من دو مدیر هسته ای ایران شامل مجید آقایی و امجد سازگار را در لیست تحریم های آمریکا قرار دادم. دانشمندان ایرانی باید انتخاب نمایند که یا خارج از فرآیند اشاعه هسته ای فعالیت نمایند و یا تحریم شوند.

پیشتر روزنامه واشنگتن پست به استناد اسناد داخلی وزارت خارجه آمریکا گزارش داد این کشور معافیت های مربوط به همکاری های صلح آمیز هسته ای ایران را تمدید نخواهد کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 13 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 1002

به "انتقاد اتحادیه اروپا از آمریکا به دلیل لغو معافیت های هسته ای ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد اتحادیه اروپا از آمریکا به دلیل لغو معافیت های هسته ای ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید