بحران آب راور 6میلیارد اعتبار احتیاج دارد

به گزارش لیسو، معاون شرکت آبفای استان کرمان گفت: حل مشکل بحران آب راور 6میلیارد تومان اعتبار احتیاج دارد.

بحران آب راور 6میلیارد اعتبار احتیاج دارد

به گزارش از ، جلسه پیگیری مسائل و معضلات آب و فاضلاب شهرستان را ور با حضورمعاون بهره برداری اداره کل آب و فاضلاب استان وجمعی در محل فرمانداری راور برگزار گردید.

ابراهیم نژاد معاون شرکت آبفا استان کرمان گفت: شرکت آب و فاضلاب یک شرکت صددرصد دولتی است و همه مسئولین با همت و کوشش برای مسئله آب که یک بحران و منبع حیاتی است کوشش خواهیم کرد.

او بیان نمود: مسائل جزئی و قابل پیگیری به وسیله فرماندار شهر انجام می گردد و برای مسائل سطح یک روستا هایی که جمعیت بیشتری دارند در اولویت قرار می گیرند و فهرست آن ها به شکل مکتوب به استانداری اعلام می گردد.

ابراهیم زاده اضافه نمود: در نتیجه این جلسه برای حل بحران آب راور مبلغ 6میلیارد تومان پیش بینی شده که با همت مسئولین زیربط باید بودجه این کار اختصاص داده گردد و به ترتیب اولویت پروژه های قابل اجرا مورد بازرسی و در صورت لزوم به زودی به وزیر نفت اعلام خواهد شد.

بعلاوه در این جلسه اسماعیلی رییس اداره آب و فاضلاب راور گفت:در 50سال اخیر این کم آبی بی سابقه بوده و ما تمام کوشش خود را به کار بستیم تا با آبرسانی سیار (تانکر) در روز های تعطیل و غیر تعطیل، حفر چاه، مخزن بتنی دیگر کارها از این بحران عبور کنیم.

اسماعیلی گفت:راور شهری کویری است و افت آب تا اندازه یک چهارم با توجه به جمعیت و سازه های نو باعث این مشکل شهر شده است.

او اظهار کرد: 36روستا در راور دچار کم آبی هستند و ما روستا های با مسافت 120کیلومتر را با تانکر آبرسانی کردیم، و در بعضی روستا ها نظیر طاشک و بغیجان با صرفه جویی و ذخیره یک روز در میان آب شرایط را کنترل کردیم.

او گفت: در روستا های فیض آباد، طرز، گوهجهر، بغیجان، طاشک، تیران، قطروئیه، قنات ده ب حفر چاه وایجاد مخازن بتنی در روستا های بخش کوهساران، شهرک های مسکونی دهوج و تقی آباد برای حل مشکل آب اجرا شده است.

مظفری بخشدار راور هم دراین نشست گفت:در صورت حل مشکل مخزن آب روستای شاهزاده محمد آب 13روستای دیگر تامین خواهد شد.

او بیان نمود: در بعضی روستاها مانند هجدک لوله کشی فرسوده بوده ونیاز به بازسازی دارد.

مظفری از اداره بنیاد مسکن راور خواست در واگذاری زمین به افراد دقت بیشتری داشته باشند تا در آبرسانی مسائل کمتر گردد.

ح

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 1741

به "بحران آب راور 6میلیارد اعتبار احتیاج دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بحران آب راور 6میلیارد اعتبار احتیاج دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید