بهره برداری از راه آهن رشت انزلی تا خاتمه سال

به گزارش لیسو، رئیس سازمان برنامه و بودجه در رشت از اتمام احداث خط آهن رشت - انزلی تا خاتمه سال آینده اطلاع داد.

بهره برداری از راه آهن رشت انزلی تا خاتمه سال

به گزارش خبرنگار از ، دکتر محمدباقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه در حاشیه بازدید از قطعه 6 و 7 طرح احداث خط آهن رشت - انزلی در منطقه پیربازار رشت گفت: با اتمام این طرح حلقه دریایی کریدور شمال - جنوب موسوم به نوستراک تکمیل می گردد.

او در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر کار تملک اراضی قطعه 6 خط آهن رشت پیربازار به اتمام رسیده است، اضافه نمود: مقدمات کار برای آزادسازی قطعه 7 حد فاصل راستا پیربازار به بندر انزلی نیز مهیا شده و کوشش مجریان بر این است این راستا را نهایت تا خاتمه سال آینده به اتمام برسانند.

نوبخت همچنین از عزم جدی دولت برای اجرای هرچه سریعتر خط آهن رشت - آستارا اطلاع داد و اضافه نمود: اجرای این طرح به طور مشارکتی از سوی ایران و آذربایجان عملی می گردد و کوشش مسئولان این دو کشور بر اتمام هر چه سریعتر آن در راستای عینیت بخشی به اهداف پیش بینی شده در کریدور شمال جنوب راسخ است.

معاون رییس جمهور توضیح داد: خط آهن رشت - انزلی با حدود 37 کیلومتر طول، در قالب دو فاز با عناوین قطعه 6 و 7 در حال اجراست و قطعه 6 آن، اکنون 42 درصد پیشرفت کار دارد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور همچنین از کارگاه مرکزی احداث راه آهن رشت - آستارا در شهرک صنعتی صومعه سرا بازدید کرد.

برای راه آهن رشت آستارا که 162 کیلومتر طول دارد بیش از 3 هزارو 800 میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته و تاکنون 5/9 کیلومتر این راه آهن احداث شده است.

دکتر نوبخت معاون رئیس جمهور همچنین از پروژه چهار بانده کردن جاده فومن -صومعه سرا به پونل و احداث میدان خاکیان شهر صومعه سرا هم بازدید کرد.

آ

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 15 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 264

به "بهره برداری از راه آهن رشت انزلی تا خاتمه سال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهره برداری از راه آهن رشت انزلی تا خاتمه سال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید