تاکید مشاور اسد بر کوشش دمشق و پکن برای مقابله با حاکمیت غرب

به گزارش لیسو، مشاور سیاسی و رسانه ای رئیس جمهور سوریه با اشاره به اینکه سیاست فعلی دمشق توجه به شرق است، بر کوشش مشترک دمشق و پکن برای مقابله با حاکمیت غرب تاکید نمود.

تاکید مشاور اسد بر کوشش دمشق و پکن برای مقابله با حاکمیت غرب

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، بثینه شعبان، مشاور سیاسی و رسانه ای بشار اسد، رئیس جمهور سوریه در دیدار با معاون وزیر خارجه چین در پکن تاکید نمود: سوریه و چین برای از بین بردن مفهوم تک قطبی و حاکمیت غرب سوار بر یک کشتی هستند.

شعبان اظهار کرد: همایشی که دولت چین درباره حقوق بشر در کشورهای جنوب برگزار کرد، در واقع اقدامی تاریخی بود که باید برای ایجاد منشور بین المللی حقوق بشر شروع گردد به شکلی که دربرگیرنده تمامی کشورهای دنیا و نه فقط کشورهای جنوب باشد.

مشاور سیاسی و رسانه ای اسد گفت: ادعاهای دروغین آمریکا درباره حقوق بشر دیگر آشکار شده اند، آمریکا این ادعا را بهانه ای برای دخالت آشکار خود در امور دیگر کشورها قرار داده است، این امر نیازمند آن است همه کشورهای دنیا موضعگیری یکپارچه ای برای مشخص استراتژی ها و راه چاره هایی برای مقابله با حاکمیت غرب و دفاع از حقوق غصب شده در پیش بگیرند.

این مقام دولت سوریه تاکید نمود: سوریه تحت رهبری بشار اسد به تقویت اقداماتی که برای هر دو کشور مفید هستند، ایمان دارد و سیاست کنونی سوریه توجه به شرق و کوشش برای تقویت روابط محبت آمیز سوریه و چین در تمامی سطوح سیاسی، مالی، اجتماعی و فرهنگی است.

در این دیدار معاون وزیر خارجه چین نیز بر حمایت مستمر پکن از سوریه در حفظ منافع مشترک دو کشور به ویژه در سایه حاکمیت غرب و اقدامات یک جانبه غربی ها علیه این دو کشور تاکید نموده و از آمادگی پکن برای یاری و حمایت مالی به سوریه و مشارکت در بازسازی ها و نیز همکاری های بیشتر در این زمینه اطلاع داد.

وی از کوشش های سوریه و ارتش آن در مبارزه با انواع تروریسم از جمله جنبش ترکستان شرقی تقدیر نموده و بر لزوم ادامه همکاری ها در این زمینه تاکید نمود.

این مقام وزارت خارجه چین در سرانجام موضعگیری جدی دمشق نسبت به بیانیه اخیر کنگره آمریکا درباره منطقه سینکیانگ و حمایت سوریه از چین در این زمینه را ستود.

در این دیدار عماد مصطفی، سفیر سوریه در چین نیز حضور داشت.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 آذر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 535

به "تاکید مشاور اسد بر کوشش دمشق و پکن برای مقابله با حاکمیت غرب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید مشاور اسد بر کوشش دمشق و پکن برای مقابله با حاکمیت غرب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید