تفاهم جلوگیری از انتشار آلاینده های زیست محیطی در خارگ امضا شد

به گزارش لیسو، محمود رضایی بخشدار ویژه خارگ در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران و در مرکز ثقل صادرات کشور با همراهی و همدلی همه جانبه شرکت پتروشیمی خارگ پیروز شدیم تفاهم نامه سه جانبه بین سازمان محیط زیست کشور، شرکت پتروشیمی خارگ و بخشداری ویژه خارگ منقعد شد.

تفاهم جلوگیری از انتشار آلاینده های زیست محیطی در خارگ امضا شد

وی اضافه کرد: این تفاهم نامه به منظور دستیابی به اهداف توسعه پایدار و سند چشم انداز توسعه کشور در افق 1404 توسط معاون محیط زیست دریایی سازمان محیط زیست، مدیرعامل شرکت پتروشیمی و بخشدار ویژه خارگ به امضا رسید.

بخشدار ویژه خارگ با اشاره به مفاد این تفاهم نامه توضیح داد: در این سند تفاهم شد که همکاری سه جانبه ای در تحقق توسعه پایدار در جزیره و جلوگیری از انتشار آلاینده های زیست محیطی صورت گیرد.

وی بیان نمود: همچنین ارتقای آموزش و فرهنگ سازی محیط زیست در جزیره خارگ و همکاری در ایجاد بسترهای مناسب برای اجرای طرح های پژوهشی و توسعه همکاری با شرکت های دانش بنیان و فن آوری نو در برطرف آلودگی های محیط زیستی در برنامه ریزهای از پیش تعین شده و مدون به انجام رسد.

رضایی گفت: مشارکت در ارتقای کیفیت محیط زیست و احیا و بازسازی زیستگاه های جزیره خارگ در مورد لاکپشت ها و همکاری ارتقای خدمات آزمایشگاهی و پایش های زیست محیط در جزیره خارگ در حد امکانات آزمایشگاه از اهداف اصلی است که در این تفاهم نامه تدوین شده است.

وی اعلام کرد: سازمان محیط زیست هم در این تفاهم نامه متعهد شد که تسریع و همکاری لازم در روند فعالیت های طرح های توسعه مجتمع پتروشیمی خارگ وفق قوانین و مقررات محیط زیست و همکاری با واحد HSE مجتمع پتروشیمی خارگ در راستای پیشگیری، شناسایی و برطرف آلودگی های محیط زیست را بصورت مستمر داشته باشد، همچنین کارگروهی مسئول نظارت بر اجرای این تفاهم نامه توسط سه ارگان انتخاب شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 12 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 147

به "تفاهم جلوگیری از انتشار آلاینده های زیست محیطی در خارگ امضا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تفاهم جلوگیری از انتشار آلاینده های زیست محیطی در خارگ امضا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید