توافق ترکیه، قطر و دولت لیبی برای تبدیل بندر مصراته به پایگاه دریایی آنکارا

به گزارش لیسو، بنا بر اعلام منبعی مطلع، همکاری نظامی ترکیه، قطر و طرابلس در حال تقویت شدن است.

توافق ترکیه، قطر و دولت لیبی برای تبدیل بندر مصراته به پایگاه دریایی آنکارا

همراه ما باشید و با تور قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

به نقل از اسپوتنیک، منبعی مطلع در دولت الوفاق لیبی خاطرنشان کرد که همکاری نظامی میان ترکیه، قطر و دولت الوفاق لیبی در راه تقویت و توسعه است.

این منبع به اسپوتنیک خاطرنشان کرد: کاملا واضح است که همکاری نظامی میان قطر، ترکیه و دولت الوفاق در حال رشد و تقویت است.

به گفته این منبع، بعید نیست که قطر توافقنامه همکاری نظامی امضا کند، هرچند که هم اکنون این همکاری وجود دارد، همواره این همکاری ها از درگاه ترکیه مجوز عبور و اجرایی شدن می گیرد.

پیش از این شبکه العربیه به نقل از منابعی اعلام نموده بود که توافقی ترکیه ای-قطری با دولت الوفاق امضا شده است که بر اساس آن بندر مصراته به عنوان پایگاه دریایی ترکیه در دریای مدیترانه قرار گیرد.

بر اساس این توافقنامه، مرکز هماهنگی نظامی سه جانبه در شهر مصراته لیبی تاسیس خواهد شدهر ماه، در سطح روستای ستاد مشترک این کشور ها با حضور مستشارانی از این سه کشور در مقر مرکز در مصراته، تشکیل جلسه می دهد و قطر مراکز و مقر های آموزشی نیرو های الوفاق را تامین اقتصادی کند و مسئولیت بازسازی تمامی مراکز امنیتی و مقر های آموزشی در طرابلس را که در جریان درگیری های اخیر منهدم شده است، را برعهده بگیرد.

وزاری دفاع ترکیه و قطر دیروز (دوشنبه) وارد طرابلس، پایتخت لیبی شدند و با معاون وزیر دفاع دولت الوفاق لیبی ملاقات و تبادل نظر کردند.

دفتر رسانه ای رئیس شورای ریاستی دولت وفاق لیبی خاطرنشان کرد که در مذاکرات میان طرف های ترکیه ای و قطری در طرابلس، همکاری نظامی و امنیتی و برنامه های توانمندسازی های امنیتی و دفاعی نیرو های دولت الوفاق آنالیز شد.

در این مذاکرات، همچنین درخصوص آخرین تحولات لیبی و لشکرکشی های نظامی در شرق سرت و منطقه الجفره و نیز مکانیزم های هماهنگی میان وزارت های دفاع در این سه کشور تبادل نظر شد. ، باشگاه خبرنگاران

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 31 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 1038

به "توافق ترکیه، قطر و دولت لیبی برای تبدیل بندر مصراته به پایگاه دریایی آنکارا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توافق ترکیه، قطر و دولت لیبی برای تبدیل بندر مصراته به پایگاه دریایی آنکارا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید