حریری: پاپ پس از تشکیل دولت علاقمند به سفر به لبنان است

به گزارش لیسو، ایسنا نوشت: نخست وزیر مکلف لبنان گفت، پاپ فرانسیس تمایل خود را برای سفر به لبنان پس از تشکیل دولت در آنجا به وی ابراز داشته است.

حریری: پاپ پس از تشکیل دولت علاقمند به سفر به لبنان است

به گزارش روسیا الیوم، سعد حریری، نخست وزیر مکلف لبنان امروز (پنجشنبه) در جریان سفر خود به واتیکان، در حساب توییتر خود نوشت که طی ملاقات با پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک های دنیا در خصوص مسائل لبنانی ها شرح داده و از او خواسته است که به کشورش یاری کند.

وی ادامه داد: پاپ مشتاق همزیستی در لبنان است و به لبنانی ها نگاه واحدی دارد. وی همچنین گفت: پاپ به لبنان سفر می نماید، اما پس از تشکیل دولت.

حریری در خصوص شرایط لبنان گفت، دو گروه وجود دارند، یکی از آنها خواستار اقتصاد آزاد است و دیگری کوشش می نماید تا روی برق و غیره دست بگذارد و با یک طرف مالی کار کند.

وی اضافه نمود: ابتکار عمل فرانسه همچنان موجود است و من فکر می کنم واتیکان بیش از سایرین می داند که ریشه این مشکل در لبنان است.

نخست وزیر مکلف لبنان همچنین اذعان کرد، شرایط فعلی این کشور بسیار بد است، و در عین حال بر این باور است که تشکیل دولت به جلوگیری از فروپاشی یاری خواهد نمود. اما به گفته وی، بعضی خواستار فروپاشی لبنان و موجودیت آن هستند.

حریری تاکید نمود: سفرهای من به خارج از لبنان برای کار و آنالیز نحوه یاری به این کشور است و ممکن است کسانی در داخل کاخ ریاست جمهوری در این سفرها به سیاحت بپردازند.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 23 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 23 اردیبهشت 1400 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 1563

به "حریری: پاپ پس از تشکیل دولت علاقمند به سفر به لبنان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حریری: پاپ پس از تشکیل دولت علاقمند به سفر به لبنان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید